نصیری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

آغاز اجرای دومین طرح نذر آب در ۴ استان کشور/ حمایت‌های بهداشتی، روانی و معیشتی توسط جمعیت هلال احمر

رئیس سازمان داوطلبان گفت: دومین طرح نذر آب همراه با حمایت‌های بهداشتی، روانی و معیشتی در ۴ استان کشور در حال اجراست.

محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آغاز اجرای دومین طرح نذر آب اظهار کرد: این طرح در ۴ استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان از تاریخ ۱۰ مرداد در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه این طرح سال دومی است دارد برگزار می‌شود، گفت: درپی تغییرات اقلیمی و تنش‌های آبی که طی چند سال اخیر صورت گرفته است، خشکسالی آثار مخربی بر روابط اجتماعی، بهداشت و کسب و کار داشته است؛ بنابراین ما به دنبال آن هستیم که در یک اقدام بشر دوستانه به همراه داوطلبان جمعیت هلال احمر و خیریه‌های مردم نهاد خدماتی را در جهت کاهش این آسیب‌ها ارائه دهیم.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر مهم‌ترین آسیب این خشکسالی را موضوع بهداشت دانست و گفت: ۱۷ کاروان سلامت از استان‌های برخوردار در ۱۷ شهرستان کم برخوردار در قالب تیم‌های تخصصی به مناطق اعزام شده اند.


بیشتر بخوانید: آغاز طرح «نذر آب» دوم از ۱۰ مرداد ماه در سیستان و بلوچستان


وی با بیان اینکه پروژه‌های دواطلبانه بر اساس نیاز و اولویت‌ها در این استان‌ها نیز انجام می‌شود، بیان کرد: بحث حمایت و بهداشت روانی و سالم سازی آب از موضوعاتی مطرح در این استان هاست همچنین سال گذشته تعداد زیادی از این منبع‌ها تامین شده است.

نصیری مطرح کرد: کمک‌های معیشتی، چون تامین اقلام غذایی و لوازم التحریر نیز توسط جمعیت هلال احمر دارد انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: ویژگی این طرح نسبت به سال گذشته حضور قدرتمند سایر تشکل‌های غیر دولتی و سمن هاست به این صورت که هر استان برخوردار متولی یک شهرستان کم برخوردار است.

انتهای پیام/

مهم‌ترین آسیب  خشکسالی موضوع بهداشت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار