مدیر عملیات حج ۹۸ درباره انجام اعمال زائران ایرانی توضیحاتی داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نصرالله فرهمند مدیر عملیات حج ۹۸ گفت: شب گذشته نیز ۴۵ هزار نفر از بانوان و معذورین و بیماران با وقوف اضطراری در منا شبانه به جمرات اعزام و پس از انجام عمل رمی به چادر‌های خود بازگردانده شدند و هم اینک همه آن‌ها بدون مشکلی در سلامت کامل در خیمه‌ها مستقر هستند.

وی اظهار کرد: زائران مرد ایرانی که درمزدلفه وقوف یافته بودند صبح امروز عازم منا شده و از ساعت ۱۰ صبح بر اساس برنامه زمانبندی اعلام شده از سوی عربستان، برای رمی جمره عازم جمرات شده اند.

وی عنوان کرد: تا کنون که حوالی ساعت ۱۱:۴۵ دقیقه صبح به وقت عربستان است بیش از ۳۰ درصد از ۴۳ هزار زائر ما در قالب ۳۸۵ کاروان به سوی جمرات رفته اند و بقیه هم از زیرگذر بزرگی که در وسعت زمین‌های اختصاص داده شده به حجاج ایرانی احداث شده به سهولت و آرامش به سوی جمرات طی مسیر می‌کنند.

به گفته وی، از این تعداد ۳۰۰ کاروان از مسیرزیر پله به طرف جمرات حرکت کرده اند و ۸۵ کاروان هم از زیرگذر جدید به طرف جمرات عازم شده اند.


بیشتر بخوانید: اتمام عملیات انتقال زائران ایرانی از عرفات به منا


فرهمند ابراز امیدواری کرد: تا قبل از ساعت ۱۳:۳۰ به وقت عربستان همه زائران مرد که درمزدلفه وقوف یافته اند به جمرات اعزام شده و تا حوالی ۱۵ اعمالشان به انجام رسیده و به چادرهایشان بازگردند.

وی تصریح کرد: شرایط عمومی زائران خوب است و روند انجام امور در نهایت آرامش و بدون مشکل پیش می‌رود و همه امکانات و خدمات برای زائران کشورمان توسط توسط سازمان حج و زیارت پیش بینی شده و جای هیچ نگرانی نیست.

وی ادامه داد: هیات پزشکی هم با تمام توان و آمادگی کامل در حال خدمت رسانی به زائران هستند و همپای زائران در مسیر‌های حرکت، پزشکان و پرستاران حرکت می‌کنند و در میان زائران برای خدمت رسانی حضوری فعال و پویا دارند.

انتهای پیام/

بیش از ۳۰ درصد زائران مرد ایرانی برای رمی جمره اعزام شده اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار