استاندار گلستان گفت: این استان با کمبود سه هزار و ۷۹۳ تخت بیمارستانی روبه‌رو است که باید سالانه بیش از ۶۳۰ تخت جدید در استان اضافه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ، هادی حق‌شناس صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: دسترسی مردم به خدمات و امکانات درمانی یکی از برنامه‌های جدی دولت بوده که تا کنون نیز اقدامات خوبی در این زمینه اجرا شده است. با اینحال استان گلستان هنوز در زمینه تعداد مراکز درمانی و تخت‌های بیمارستانی با کمبود مواجه است.

حق شناس افزود: مجموع تخت‌های بیمارستانی موجود در استان گلستان در حال حاضر حدود دو هزار و ۷۲۰ تخت است که این تعداد باید تا سال ۱۴۰۴ به ۶ هزار و ۵۲۲ تخت افزایش پیدا کند.

استاندار گلستان بیان داشت: اکنون گلستان با کمبود سه هزار و ۷۹۳ تخت بیمارستانی روبه‌رو است که باید سالانه بیش از ۶۳۰ تخت جدید در استان اضافه شود.

او یادآور شد: کاری که باید در ۶ سال آینده در این زمینه انجام شود بیشتر از کار‌هایی است که در طول ۳، ۴ دهه گذشته انجام شده است؛ بنابراین رسیدن و تحقق این چشم‌انداز تنها با اتکا به اعتبارات دولتی بعید است.

حق‌شناس ادامه داد: دستگاه‌های متولی باید برای ارائه افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی در استان از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرده و سرمایه‌گذاران خوبی جذب کنند.

او خاطرنشان کرد: با برآورد کنونی برای رسیدن به افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ در زمینه تخت‌های بیمارستانی به سه هزار و ۷۹۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که اگر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی وارد میدان نشوند نمی‌توان کار چندانی انجام داد.

انتهای پیام/پ

تلاش برای تامین اعتبار تجهیز بیمارستان های کلستان

برچسب ها: اخبار سلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.