مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: هم اکنون ۲۳۰۰ هکتار از باغات ماهان امکان آلوده شدن به مگس میوه مدیترانه ای را دارند که با تدابیر لازم مقابله با این آفت را دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  طاهری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان درخصوص معرفی آفت مگس میوه مدیترانه‌ای و اهمیت مبارزه با این آفت ،گفت: کشاورزان باید توجه ویژه‌ای به کنترل آفات داشته باشند.

وی گفت:امروزه بیش از ۸۰۰ میلیون نفر در فقر غذایی مطلق قرار دارند و از طرفی جمعیت روز به روز در حال افزایش است اما منابع محدود و امکان اینکه سطح زیر کشت بیشتری داشته باشیم وجود ندارد پس بایستی افزایش تولید در واحد سطح را داشته باشیم.

وی اهار کرد: آفات و بیماری‌ها دشمنان ناخوانده‌ای هستند که هر ساله بخش بزرگی از تولیدات را از بین می‌برند باید به صورت اصولی با این آفات مبارزه کرد.

طاهری افزود: با رعایت یکسری اصول ازجمله: جلوگیری از ورود نهال آلوده به منطقه، جلوگیری از ورود نهال‌های بدون لیبل، تهیه سموم از فروشگاه ه های مجاز ، بسیاری از مشکلات بوجود نمی‌آیند.

وی ادامه داد: استفاده بی رویه از سموم کشاروزی باعث مقاومت آفات می‌گردد بایستی با راهنمایی کارشناسان و بر اساس مراحل رشد آفت و میزان مورد نیاز از سموم کشاورزی استفاده کرد.

وی افزود: یک افت جدید در سال ۹۷ وارد استان شد با نام مگس میوه مدیترانه‌ای که دارای ۴ تا ۵ نسل است. این آفت توانایی دارد که ۱۰۰درصد محصولات را از بین ببرد و به ۳۰۰ تا ۴۰۰ گونه گیاهی خسارت می‌زند. باید با بکار گیری روش‌های مقابله میزان خسارت را به حداقل برسانیم.

مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان در پایان گفت: در بخش ماهان در ۱۶۰ هکتار ردیابی این آفت صورت گرفته است و در سطح ۱۴ هکتار مبارزه شده است.

وی افزود: پارسال در اواخر شهریور آفت مشاهده و متاسفانه به ۴۰ تن میوه خسارت وارد نموده است؛ و هم اکنون ۲۳۰۰ هکتار از باغات ماهان امکان آلوده شدن را دارند که با تدابیر لازم مقابله با این آفت را دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/ی

مبازره با افت مدیترانه ای در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار