رضایی درباره استقرار و زمان ذبح قربانی حجاج ایرانی توضیحاتی داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر رضایی رئیس ستاد مکه مکرمه و مدیر امور مشاعر حج تمتع ۹۸ هماهنگی‌های انجام شده با مسئولان موسسه مطوفین زائران ایرانی و بخش‌های مربوطه در کشور میزبان و مدیریت منسجم عوامل اجرایی در اجرای خوب برنامه‌ها در این موفقیت موثر دانست و در ادامه به استقرار به موقع زائران ایرانی در چادر‌های عرفات در دو مکان در نظر گرفته شده در مشعر و منا اشاره کرد.

وی ادامه داد: حجاج کشورمان با طلوع آفتاب امروز با پای پیاده وارد منا شدند و تا ساعت ۸ صبح تمامی کاروان‌ها در چادر‌های خود استقرار یافتند.

وی افزود: در این میان بانوان زائر و افراد معذور شنبه شب با اتوبوس به منا انتقال یافتند و رمی خود را قبل از طلوع آفتاب انجام دادند.

مدیر امور مشاعرحج تمتع ۹۸ افزود: از ساعت ۱۰ صبح امروز حرکت کاروان‌های ایرانی از چادر‌های محل استقرارشان به سمت جمرات آغاز شد، چنانکه به طور متوسط در هر ساعت از مکاتب نه گانه حدود ۱۱ هزار زائر خارج شده و به سوی جمرات رهسپار می‌شدند که تا قبل از ساعت ۱۴ همه زائران ایرانی به سمت جمرات اعزام شدند.

وی افزود: آخرین کاروان‌های ایرانی پس از رمی جمرات حدود ساعت ۱۶ عصر امروز به وقت عربستان در چادرهایشان مستقر شدند.

وی با اشاره به اینکه در حج امسال برنامه ریزی و پیش بینی‌های لازم برای پذیرایی از ۸۶ هزار و ۵۰۰ زائر انجام شده بود، گفت: تا کنون قربانی‌های مربوط به بانوان زائر انجام شده و قبل از ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه (بوقت محلی) پایان یافته است.

رضایی اظهار کرد: ذبح قربانی زائران مرد نیز از ساعت یک بعد از ظهر شروع شده و تا اذان مغرب ادامه داشت.

مدیر امورمشاعرحج تمتع ۹۸ در ادامه با اشاره به محدودیت‌های موجود در منا و فشردگی فضای اسکان حجاج کشورمان از زائران خواست در زمان بیتوته در منا با توجه به محدودیت‌هایی که در فضا وجود دارد با یگدیگر هماهنگی و تعامل داشته باشند.


بیشتر بخوانید: اعزام ۳۴ زائر بیمار در قالب کاروان وقوف اضطراری برای انجام اعمال حج


وی افزود: در شب ۱۲ ذی الحجه زائرانی که از نظر شرعی مجازهستند؛ بعد از نیمه شب شرعی به هتل‌های مکه منتقل خواهند شد، همچنین برای زائرانی که هتل‌های شان در فواصل دور نسبت به منا قرار دارد در روز ۱۲ ذی الحجه بعد از ساعت ۱۴ و پس از رمی جمرات اتوبوس برای انتقال به مکه پیش بینی شده است.

وی عنوان کرد: بقیه زائران نیز، چون هتل هایشان نزدیک به منا است پس از رمی پیاده به هتل‌های شان می‌روند.

۸۶ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی در مراسم حج ۹۸ امسال حضور دارند و پس از ایام تشریق و انجام بقیه اعمال حج در مسجدالحرام قرار است طبق برنامه ریزی انجام شده تا اوایل ماه محرم به کشورمان منتقل شوند.

انتهای پیام/

برنامه ریزی برای پذیرایی از ۸۶ هزار و ۵۰۰ زائر انجام شده بود

برچسب ها: حج98 ، حج و زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار