معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از اختصاص ۱۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت چغندرقند پاییزه خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد قاسمی نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص کشت چغندرقند پاییزه گفت: سال گذشته در سطح ۱۱ هزار و ۲۴۰ هکتار از مزارع استان این محصول کشت و از این سطح حدود ۷۰۵ هزار تن محصول برداشت شد.

او بیان داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است تا در سال جاری ۱۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت چغندرقند پاییزه برود.

قاسمی نژاد با بیان اینکه سال گذشته ۹۲ درصد از تولید چغندرقند کشور مربوط به استان بود، تصریح کرد: دولت در راستای حمایت از این محصول تسهیلات یارانه‌ای ۸ درصدی برای چغندرکاران درنظر گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه بهره‌وری آب در چغندرقند پاییزه از ۰.۸ درصد در سال ۹۲ به ۲.۳۶ درصد در سال گذشته رسیده است، افزود: تولید و عملکرد چغندرقند پاییزه نسبت به چغندرقند بهاره برتری دارد و در این زمینه امیدواریم امسال نیز شاهد عملکرد مناسبی در این زمینه باشیم.

این مقام مسئول اذعان داشت" تاریخ کشت، عوامل زیان رسان، تغذیه، درجه حرارت، وضعیت بارندگی و الگوی کشت از عوامل موثر در تولید چغندرقند هستند و توجه به این موضوعات می‌تواند بهره‌وری را در این حوزه افزایش دهد.

انتهای پیام/گ

کشت چغندر در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.