مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: حجم فعلی آب سد‌های این استان یک میلیارد و ۵۲۷ میلیون متر مکعب است.

حجم فعلی آب سد‌های سیستان و بلوچستان بیش از یک میلیارد متر مکعب استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  اتابک جعفری  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: حجم فعلی آب سد‌های سیستان و بلوچستان نسبت به سال آبی قبل ۱۷۲ درصد افزایش یافته است.

او گفت: حجم آب موجود در مخازن سد‌های سیستان و بلوچستان ۷۸ درصد حجم کل مخازن است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: میزان ورودی به سد‌های استان از اول سال آبی (مهرماه ۹۷) تاکنون یک میلیاردو ۴۷۳ میلیون متر مکعب بوده است.

او  بیان کرد: امسال برای تامین آب سیستان و بلوچستان مشکلی وجود ندارد، اما صرفه جویی نباید فراموش شود.

جعفری افزود: با توجه به بارش‌های رگباری در جنوب سیستان و بلوچستان ساخت سد در این استان از مزیت‌های خوب برای ذخیره سازی آب بحساب می‌آید.

او بیان کرد: از مجموع ۲۲ سد در دست بهره برداری در سیستان و بلوچستان هفت سد مخزنی و ۱۵ سد تغذیه‌ای است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین سد‌های در دست ساخت در این استان شامل سد مخزنی کهیر (کنارک) با حجم ۳۱۴ میلیون متر مکعب، سد تغذیه‌ای گوهرکوه (خاش) با حجم ۱۰ میلیون متر مکعب و سد شهری کور (مهرستان) با حجم ۱۰۳ میلیون متر مکعب است.

او افزود: با ساخت این سد‌ها ظرفیت ذخیره سازی سد‌های سیستان و بلوچستان به ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت.

جعفری افزود: منابع آب در شمال سیستان و بلوچستان آب‌های سطحی، در مرکز آب‌های زیرزمینی و در جنوب استان تلفیقی از این دو است.

انتهای پیام/ع

۲۲ سد در دست بهره برداری در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار