اگر شما هم در خواب دچار مشکلات عجیبی می شوید و جواب آن را نمی دانید،این مطالب را مطالعه کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید، دنبال می‌کنیم.

چند بار در هفته می‌توان تن ماهی خورد؟

افراد به طور گسترده‌ای از تن ماهی در وعده غذایی خود استفاده می‌کنند؛ در حالی که کنسرو تن ماهی  منبع جیوه در رژیم غذایی است.

جیوه ماده شیمیایی است که اغلب در دماسنج‌ها، ترموستات‌ها و سوئیچ‌های چراغ اتومبیل مورد استفاده قرار می‌گیرد همچنین در تاسیسات صنعتی مانند نیروگاه‌ها، کارخانه‌های سیمانی و برخی از کارخانجات تولید کننده مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جیوه از آن دسته موادی است که اگر درمحیط پخش شود حتما با خود عوارضی را به همراه خواهد داشت؛ باکتری‌ها می‌توانند جیوه را به راحتی جذب کرده و به چرخه مواد غذایی وارد کنند.

ماهی‌های کوچک جیوه آلی را مصرف یا جذب می‌کنند و توسط ماهی‌های بزرگتر خورده می‌شوند؛ ماهی‌های بزرگ می‌توانند چندین برابر محیط اطراف خود دارای غلظت جیوه باشند. شاید جیوه رنگ و بو نداشته باشد و دیده نشود، اما می‌تواند عوارض بدی بر مغز و سیستم عصبی افراد داشته باشد.

وجود جیوه برای خانم‌های باردار و کودکان بسیار خطرناک است زیرا می‌تواند موجب فلج مغزی نوزادان شود، در بزرگسالان هم، می‌تواند عوارضی مانند مسمومیت بر جای بگذارد.

چند بار در هفته می توان تن ماهی خورد؟/آیا چپ دست ها از راست دست ها برتری دارند؟/اتفاقات وحشتناکی که در خواب می افتد /اثرات پیلاتس بر کمردردچیست؟

 


بیشتر بخوانید: زرد زخم، بیماری عفونی پوستی مسری در کودکان 


آیا چپ دست‌ها بر راست دست‌ها برتری دارند؟

چپ دست بودن هم برای خود مشکلاتی دارد زیرا تا حدودی تمام زندگی بر وفق مراد راست دست‌ها طراحی شده است، آن‌ها هرگز دردسر‌های چپ دست‌ها در سر و کار داشتن با دنیای اطراف خود را تجربه نمی‌کنند.

بسیاری از وسایل از قیچی‌ها گرفته تا صندلی‌های تکی، به طور پیش فرض متناسب با ویژگی راست دست‌ها ساخته شده‌اند که البته احتمالا دلیل عمده قضیه آن است که فقط حدود ۱۰ درصد از انسان‌ها چپ دست هستند.

اما با وجود تمام مشکلاتی که برای چپ دست‌ها در طول زندگی وجود دارد، آنها از برتری‌های خاصی نسبت به راست دست‌ها برخوردارند؛ آنها ممکن است راننده‌های بهتری باشند و دستخط بهتری با دست غیر مسلط داشته باشند.

در بعضی ورزش‌ها حرفه‌‌ای‌تر هستند،  اغلب بعد از سکته‌های مغزی بهبود پیدا می‌کنند، در ریاضیات عملکرد بهتری دارند و عملکرد بهتری در کار با دست غیر مسلط دارند.

چند بار در هفته می توان تن ماهی خورد؟/آیا چپ دست ها از راست دست ها برتری دارند؟/اتفاقات وحشتناکی که در خواب می افتد /اثرات پیلاتس بر کمردردچیست؟

اتفاقات وحشتناکی که ممکن است در خواب برای افراد بیفتد

تعداد کمی از افراد ممکن است دچار بختک یا فلج خواب می‌شوند؛ این نوع عارضه معمولا در نوجوانی اتفاق می‌افتد اما مردان و زنان در هر سنی می‌توانند دچارش شوند.

فلج خواب می‌تواند جنبه‌ ژنتیکی هم داشته باشد؛ عواملی که موجب فلج خواب می‌شود شامل کمبود خواب، تغییر الگوی خواب، عارضه‌ روحی مانند استرس یا اختلال دو قطبی، به پشت خوابیدن، گرفتگی‌های شبانه عضلات پا، استفاده از برخی از دارو‌هاست.

شاید جزو افرادی باشید که هنوز ندانید حین فلج خواب چه اتفاقات وحشتناکی می‌تواند روی می‌دهد، یکی از اتفاقات این است که نمی‌توانید اصلا حرکت کنید، احساس می‌کنید نمی‌توانید نفس بکشید.

یکی از عوارض  وحشتناک فلج خواب این است که  بسیاری از افراد احساس می‌کنند نمی‌توانند نفس بکشند یا در حال خفه شدن هستند در این شرایط  آرام بمانید و سعی کنید به خاطر بیاورید که خیلی زود این حالت رفع خواهد شد.

 

چند بار در هفته می توان تن ماهی خورد؟/آیا چپ دست ها از راست دست ها برتری دارند؟/اتفاقات وحشتناکی که در خواب می افتد /اثرات پیلاتس بر کمردردچیست؟
اثر پیلاتس بر کمردرد چیست؟

کمردرد یک سندرم رایج است و به چهار نوع کمردرد حاد، تحت حاد، مزمن و راجعه تقسیم می‌شود، پیلاتس می‌تواند کمردرد مزمن غیر اختصاصی را برطرف کند.

مداخلات فیزیکی برای بهبود تعادل و توانایی راه رفتن بیماران مبتلا به کمردرد مزمن با رویکرد‌های مختلفی در محیط‌های آب و خشکی اجرا شده‌اند که در این میان ورزش پیلاتس به عنوان روش تمرینی مبتنی بر افزایش قدرت عضلانی و با تاثیر مستقیم بر افزایش سلامت عمومی به روشی موثر در مدیریت کمردرد و توانبخشی آسیب‌ها تبدیل شده است.

با توجه به اثرگذاری بیشتر محیط آبی بر کاهش درد و از طرفی تاثیر بیشتر محیط خشکی بر بهبود و کاهش میزان ناتوانی، به نظر می‌رسد ترکیبی از انجام تمرینات در آب و خشکی در درمان این نوع بیماری تاثیر دارد در واقع با توجه به مزایای روانی زیاد محیط آبی و همچنین کم‌خطر بودن این محیط هنگام انجام تمرینات، می‌توان در ابتدا و به عنوان فاز اول درمان از محیط آب برای شروع تمرینات در بیمارانی که شدت درد بالاتری و همچنین عملکرد ضعیف‌تری دارند استفاده کرد.

چند بار در هفته می توان تن ماهی خورد؟/آیا چپ دست ها از راست دست ها برتری دارند؟/اتفاقات وحشتناکی که در خواب می افتد /اثرات پیلاتس بر کمردردچیست؟


بیشتر بخوانید: بیماری‌های زنانه را بدون دکتر و دارو درمان کنید/ قوی‌ترین گیاهان دارویی برای درمان عفونت‌های رحمی



راه‌هایی برای غلبه بر افکار منفی

آیا از این افرادی هستید که صبح پس از بیدارشدن از خواب، فورا به کار‌های پیش‌رویتان فکرمی کنید و مدام از استرس رنج می‌برید؛  بدون شک این‌گونه تفکرات بسیار وقت‌گیر، غیرکاربردی و خسته‌کننده هستند.

قبول کنید که انسان از فکرکردن ناگزیر است؛ عدم تمرکز، نوعی عادت محسوب می‌شود، فارغ از این‌که چه نوع شخصیتی دارید و آیا ذاتا انسان مستعدی هستید یا خیر، باید بدانید که با تکرار پیاپی و صحیح می‌توانید ذهن خود را دوباره از نو تربیت کنید.

هر زمانی که حواستان پرت شد، فقط کافی است یک نفس عمیق بکشید و دوباره به موضوعی که از آن منحرف شده‌اید، برگردید؛  نفس عمیق و تمرکز را هر روز تمرین کنید و  با نگرانی‌هایتان کنار بیایید؛ افکار نگران‌کننده باعث حواس‌پرتی افراد شده و انرژی آن‌ها را تحلیل می‌برد.

تمام توان و قدرت هر فردی در زمان حال او جاری است؛ از این‌رو  اگر دایم روی اتفاق‌های آینده تمرکز کنید، در واقع زمان و انرژی خود را هدر می‌دهید که  برای پرهیز از چنین مشکلی، هر زمان که نگرانی از آینده به سراغ‌تان آمد، از خود بپرسید آیا لازم است الان به آن فکر کنم؟

در طول روز و دائما تمرین کنید که افکاری که  به شما مربوط نیستند از ذهن‌تان بیرون بریزید؛ نگرانی‌های آینده را به همان آینده موکول کنید و  با این تمرینات شب‌ها خواب راحت‌تری خواهید داشت.

چند بار در هفته می توان تن ماهی خورد؟/آیا چپ دست ها از راست دست ها برتری دارند؟/اتفاقات وحشتناکی که در خواب می افتد /اثرات پیلاتس بر کمردردچیست؟

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهزادی
۰۰:۳۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
باسلام . در مورد مطلب اول شما درباره جیوه و تن ماهی نقد داشتم . اول تشکر میکنم از ارائه همه مطالب
دوم . زنجیره غذایی که در طول تاریخ به همین شکل بوده که در دریا معمولا ماهی های کوچک توسط ماهی های بزرگتر خورده میشوند . پس این نکته خیلی عجیب و غریب نیست .
سوم . در دریا فقط همان ماهی های کوچک جیوه را جذب میکنند ؟ ایا دیگر ابزیان قادر به جذب جیوه نیستند؟ ایا همان ماهی های بزرگتر جیوه جذب نمیکنند؟
چهارم . مورد ذکر شده تنها درباره ماهی های کنسروی است یا در مورد تمام ماهی های دیگر؟ اگر مقاله را یک فرضیه یا نظریه ندانیم پس تمام ماهی های دریا آلوده به جیوه هستند .
پنجم. بیچاره مردم مناطق ساحلی در کل دنیا . در طول تاریخ جیوه خورشون پر شده و آلوده شدن و مردن . اما خودشون خبر ندارن
Iran (Islamic Republic of)
حمید مهارلویی
۲۲:۳۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
سلام، اقا من چپ دستم نه خط خوبی دارم نه ریاضی،ریاضی دبیرستانم شد 3/5،
Iran (Islamic Republic of)
نوید آوند
۲۱:۲۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
سلام
دیروز فکر کنم روز چپ دستها بود