جشنواره فیلم کودک و نوجوان در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،مهدی رنجبر معاون سینمایی فرهنگ و ارشاد فارس، گفت: در جریان برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوانان، فیلم قطار آن شب، نوشته احمد اکبرپور به نمایش گذاشته می‌شود.

او با اشاره به اینکه سی و دومین فیلم جشنواره کودک و نوجوان در استان‌های برگزار می‌شود، بیان کرد: فارس بیشترین پخش فیلم کودک و نوجوان را به خود اختصاص داده است.

رنجبر با تاکید بر اینکه جشنواره اصلی از ۲۸ مرداد در اصفهان آغاز می‌شود و این جشنواره در استان‌ها ۳۱ مرداد شروع می‌شود، افزود: خیلی از استان‌ها به فراخور داشته‌های خود در جشنواره شرکت کردند.

معاون سینمایی فرهنگ و ارشاد فارس با اشاره به اینکه فیلم‌ها در سانس‌های ۱۷ و ۱۹ در مجموعه سینمایی هنر شهر آفتاب به نمایش گذاشته می‌شود، اضافه کرد: شهرداری شیراز، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس و اداره کل آموزش و پرورش استان در اجرای جشنواره همکاری دارند.

او با اشاره به برگزاری یک کارگاه داوری با حضور نوجوانان در تالار غزل اظهار کرد: به جزء داوری کلی در اصفهان، برخی از استان‌ها داوری به کودکان و نوجوانان سپرده اند، که افراد انتخاب شده سر رشته‌ای در حوزه فیلم کودک و نوجوان دارند و ارائه فیلم‌ها در سالن ۲۵۰ نفری زرد مجموعه یادشده به نمایش گذاشته می‌شود.

رنجبر تصریح کرد:کودکانی از فارس به عنوان داور سمبلیک در روز پایانی به اصفهان اعزام می‌شوند و از آنان تجلیل بعمل می‌آید.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تاکید بر اینکه ۵ روز پخش فیلم در نظر گرفته شده که در مجموع ۱۰ فیلم اکران می‌شود، ادامه داد: فیلم‌ها کشور‌های ایران، مکزیک، فرانسه و ایتالیا به نمایش گذاشته می‌شود.

او با اشاره به اینکه در یکی ۲ دهه گذشته فیلم کودک در فارس جایی نداشته است، تاکید کرد: امروز ساخت فیلم‌های کودک و نوجوانان روند رو به رشدی داشته است.

رنجبر، هدف اصلی این جشنواره را معرفی فیلم‌های روز کودک و نوجوان به جامعه و مکان شناخت فستیوال‌های فیلم دیگر کشور‌ها از این تولیدات دانست و گفت: زمانی که تولید آثار نمایش خانگی با تولید پرده سینما رقابت می‌کند، نشان از روند رو به رشد در سینما دارد، همین مسئله در سینمای کودک و نوجوانان فارس هم صدق می‌کند.

معاون سینمایی فرهنگ و ارشاد فارس گفت: با توجه به اینکه اکران آثار شبکه خانگی چند سالی است آغاز شده و ما با کارت عضویت و بدون فروش بلیت برای اکران فیلم خارجی برای حوزه مخاطبان خاص داشتیم و سینما غزل در طول ۱۰ سال است مبادرت به این کار کرده؛ سازمان سینمایی وزارت ارشاد فشار را بر این گذاشته که اکران فیلم‌های خارجی در این سینما با اخذ پروانه باشد.
او گفت: با وجود شورایی برای صدور پروانه پخش فیلم‌های خارجی مجوز پخش این آثار را می‌دهد.

رنجبر بیان کرد: شورای فوق خواستار رعایت حق مولف در اکران فیلم‌های خارجی شده، و در این میان برای اجرای این خواست روندی بوده که ما به صورت رایگان برای مخاطبان خاص در شیراز طی شده است.

معاون سینمایی فرهنگ و ارشاد فارس فروش بلیت در سینما غزل را در جهت رتق و فتق امور و جبران هزینه‌های این سینما رد نکرد و گفت:، اما اینکه تبلیغاتی در این جهت شود و مانند دیگر سینما‌ها فعالیتی شود نبوده و به شکل یارانه‌ای درون انجمن فیلم کوتاه شیراز روی می‌داده است، اما اکنون که می‌خواهد به شیوه مجاز برسد، تعطیل نمی‌شود.

او، با اشاره به اکران ۲ روز در هفته فیلم‌های خارجی در دوره جدید فعالیت سینما غزل افزود: با توجه به تصویب فیلم‌های در شورای مرکز رسیده و اکران شوند.

رنجبر به اکران تولیدات فیلمسازان استان فارس در سینما غزل شیراز خبر داد و بیان کرد: با توجه به قانون کپی رایت، حق مولف آثار خارجی باید رعایت شود در حالی که بسیاری از سینما‌ها این قانون را رعایت می‌کنند.

معاون سینمایی فرهنگ و ارشاد فارس ادامه فعالیت سینما غزل را با حضور انجمن فیلم کوتاه شیراز مورد تاکید قرار داد و گفت: تفاهم نامه‌ای میان انجمن و سازمان سینمایی منعقد می‌کند تا فیلم‌هایی که شورای مورد نظر تایید می‌کند به اکران برسند.

انتهای پیام/ت

برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در شیراز 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار