تلاشگران شرکت ذوب آهن موفق به تعویض و تغییر مسیر سرباره کوره بلند شماره ۳ شرکت ذوب آهن اصفهان شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شهرام گلی سرپرست کوره بلند شماره سه هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از خارج شدن کوره از مدار کوره بلند برای تعمیر اساسی شبکه دانه بندی سرباره اعلام کرد و گفت: ریسک استفاده از محوطه‌ای برای تخلیه ذوب و سرباره بسیار بالا بود بنابراین تصمیم گرفته شد مسیر سرباره یکی از محوطه‌ها متوقف و سرباره آن هم از جوی جدید ساخته شده تخلیه شود تا تعمیرات اساسی سیستم دانه بندی حاصل شود.

شهرام گلی افزود: در کنار این طرح، جوی اصلی محوطه کوره تعویض شد و جوی اصلی پیشین هر سه ماه نیاز به نسوز چنینی داشت که با تغییر مسیر جوی جدید نیاز به نسوز چینی به شش ماه رسید و با دستیابی به این موفقیت هزینه کمتر و بهره وروی بیشتر شد.

معاون تعمیرات مدیریت نت مکانیک شرکت ذوب آهن هم، مراحل تحلیل و رفع ایراد نقشه‌های اجرایی این طرح را حاصل تلاش کارشناسان مدیریت نت مکانیک دانست و گفت: برای اجرای این طرح صنعتی، حدود ۴۵ تن سازه فلزی مربوط به این طرح را کارگاه‌های اسکلت فلزی و ۴۸ مدیریت نت مکانیک ساخته و به محل طرح منتقل شد.

محمود شفیعی مدت زمان اجرای این طرح را در ۱۲ روز بسیار کمتر از زمان پیش بینی شده اعلام کرد و افزود: همزمان با تولید چدن در کوره بلند شماره ۳ طرح تعویض جوی سرباره حاصل شد که در نوع خود رکورد محسوب می‌شود.

حشمت ا... جعفری سرپرست کارگاه تعمیر تجهیزات و اجرای پروژه‌های مهندسی نت مکانیک این شرکت هم، طراحی جوی‌ها به حجم ۳۱ تن، داکت‌ها به حجم ۲۲ تن، در پوش جوی‌ها به حجم ۲۱ تن، ساخت اسکلت فلزی به حجم ۴۵ تن و تخریب نسوز و ساختمانی نیز ۸۹ متر مکعب را از دیگر مراحل اجرای این طرح بیان کرد وگفت: با اجرای این طرح سرباره کوره بلند شماره ۳ با پاتیل به طور مستقیم به دپوی سرباره منتقل می‌شود.

سال گذشته یکی از سه رکورد تولید سالانه تاریخ ذوب آهن اصفهان به میزان دو میلیون و ۴۰۰ هزارتن با دو کوره بلند به ثبت رسید.

انتهای پیام/م

 

تعویض جوی سرباره کوره بلند شماره ۳ ذوب آهن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.