رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: به منظور بررسی بیمه و درآمد خبرنگاران یکشنبه این فراکسیون میزبان وزیر کار، رییس سازمان تامین اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی است.

امنیت شغلی خبرنگاران در فراکسیون زنان بررسی می‌شودبه گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فریده اولادقباد رئیس فراکسیون زنان مجلس در نشستی که به مناسبت تقدیر از اصحاب رسانه برگزار شده بود ضمن بیان اینکه خبرنگاران صدای رسای جامعه و پل ارتباطی مردم با مدیران هستند، گفت: بسیاری از افراد جامعه نظرات، پیشنهادات و انتقاداتی را به مسئولان دارند، اما به دلیل عدم دسترسی نمی‌توانند صدای خود را به آن‌ها برسانند.

وی افزود: اینجاست که نقش رسانه پررنگ‌تر از همیشه جلوه می‌کند، زیرا رسانه‌ها مسائل و موضوعاتی را رصد و پیگیری می‌کنند که دغدغه روز جامعه است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس اظهار کرد: کار خبرنگاران سخت و زمان‌بر است و گاهی در این مسیر، خطراتی هم آن‌ها را تهدید می‌کند لذا باید به این قشر بیشتر بها داده شود و با ایجاد بستر لازم امنیت شغلی لازم را برای آن‌ها تامین کرد.

اولادقباد تاکید کرد: همیشه دغدغه بیمه و درآمد خبرنگاران را داشته ام براین اساس یکشنبه هفته آینده در فراکسیون زنان مجلس میزبان شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان تامین اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی خواهیم بود و در این زمینه بحث و بررسی‌های لازم را انجام خواهیم داد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: ماه‌هاست که اوضاع و احوال اقتصادی و معیشتی مردم شرایط مناسبی را سپری نمی‌کند و همه باید تلاش کنند تا این شرایط به نفع مردم تغییر پیدا کند.

وی ادامه داد: از آنجایی که بنده یک فرهنگی هستم و در کمیسیون آموزش مجلس عضویت دارم، تلاش کرده ام تا وضعیت آموزشی کشور، شرایطی بهتر از گذشته را داشته باشد، زیرا پایه و اساس هر جامعه‌ای آموزش است، براین اساس طی این مدت طرح رایگان شدن آب، برق و گاز مدارس دولتی را ارائه داده ام و خدا را شاکرم که این اتفاق مهم بوقوع پیوست، زیرا خودم سال‌ها مدیر مدرسه بودم و می‌دانم که چقدر مسئولان مدرسه گرفتار این هزینه‌ها بودند و گاهی بواسطه همین دغدغه‌ها از وظایف اصلی خود دور می‌شدند.

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: همچنین برای حفظ ارتباط خود با فضای آموزش و مدرسه سفر‌هایی را به شهرستان‌های مختلف داشتم و شرایط آموزشی را در اقصی نقاط کشور پیگیری کردم. ما نسبت به همه اتفاقاتی که در مدارس می‌افتد مسئولیم و باید پاسخگوی خانواده دانش‌آموزان باشیم. باید نظارت دقیقی داشته باشیم و ببینیم آیا طرح «نماد» (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) به درستی اجرا می‌شود یا خیر؟ و اگر درست اجرا نمی‌شود، مشکل کجاست؟

رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: متاسفانه در برخی نقاط، وضعیف فیزیکی آموزش اصلاً مناسب و قابل توجیه نیست که در این زمینه، گزارش بازدید‌های میدانی خود را به سمع و نظر مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش رسانده‌ایم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با اشاره به جلسات این فراکسیون با وزرای مختلف گفت: مهمترین کاری که در یکسال گذشته در فراکسیون زنان انجام شده، نظارت بر حسن اجرای برنامه ششم توسعه بوده و در این رابطه، اکثر وزرا را به فراکسیون دعوت کردیم و از آن‌ها گزارش خواستیم.

وی ادامه داد: ضمن اینکه از وزرا خواستیم تا به ما گزارش دهند که آیا وعده رییس جمهور در خصوص بکارگیری هرچه بیشتر زنان در پست‌های کلیدی و سطوح مدیریت میانی را در دستگاه خود عملی کرده‌اند؟ ما زنان مجلس از روز اول کاری خود به دنبال این بودیم که دولت را متقاعد کنیم که زنان توانمند را بکار بگیرد تا آن‌ها هم در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها نقش داشته باشند. زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، اما حضورشان در بخش‌های مختلف مدیریتی دولت، کمرنگ است که امیدوارم روند بکارگیری زنان که در دولت دوم آقای روحانی سرعت بیشتری به خود گرفته همچنان ادامه پیدا کند تا همگان ببینند که ما با کمبود مدیر زن مواجه نیستیم.

اولادقباد تاکید کرد: ما در مجلس دهم برای اینکه آقای روحانی در کابینه‌اش از وزیر زن استفاده کند، ۱۵۰ امضا جمع کردیم، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. از طرفی از آقای روحانی خواسته‌ایم که در انتخاب وزیر آموزش و پرورش، گزینه‌های زن را هم مدنظر قرار دهد. ما نمایندگان زن مجلس هرچند که تعدادمان کم است، اما باید تلاش کنیم تا شرایط برای روی کار آمدن زنان توانمند مهیا شود و مطمئناً تا روزی که نماینده باشیم از این قشر حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار