عملیات ساخت نخستین مدرسه کودکان اوتیسم سیستان و بلوچستان امروز پنجشنبه با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در زاهدان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم گفت: مدرسه اوتیسم با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال توسط دولت در مدت زمان یک ساله در زاهدان ساخته خواهد شد.

مریم حجتی نسب اظهار داشت: زیربنای این مدرسه هزار و ۵۳۶ متر مربع است که در قالب ۶ کلاس ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: با راه اندازی این مدرسه ۴۵ دانش آموز اوتیسم سیستان و بلوچستان تحت پوشش فعالیت‌های آموزشی قرار می‌گیرند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان با اشاره به ویژگی بیماری اوتیسم گفت: این بیماری نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتار‌های ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود و علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علت اصلی آن ناشناخته است.

وی ادامه داد: کودکان مبتلا به اوتیسم در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی، مشکل دارند و این اختلال ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنان دشوار می‌کند.

به گزارش ایرنا هم اینک ۵۸ مدرسه برای کودکان استثنائی در سیستان و بلوچستان دایر است که ۲ هزار و ۹۳۱ دانش آموز در گروه‌های نابینا، ناشنوا، کم توان، جسمی حرکتی، چند معلولیتی و ناسازگار در آن‌ها مشغول تحصیل هستند.

سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش همچنین از بیمارستان در حال ساخت فرهنگیان سیستان و بلوچستان در زاهدان بازدید کرد.

عملیات ساخت این بیمارستان از سال ۷۱ آغاز و تا مرحله دیوار کشی و اسکلت فلزی پیش رفته بود و از سال ۹۴ با تامین اعتبار از محل اعتبارات صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه عملیت ساخت آن آغاز شد و تاکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش که شب گذشته وارد زاهدان شد در سفر سه روزه به استان از نزدیک به بررسی مسایل و مشکلات آموزشی استان می‌پردازد.

انتهای پیام/گ

ساخت نخستین مدرسه اوتیسم در زاهدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار