مدیر کل توسعه و نظارت بر نذورات و موقوفات آستان قدس رضوی گفت: در چهار ماهه نخست امسال میزان نذورات این آستان در بخش نذورات نقدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۳۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا اسماعیل زاده مدیرکل توسعه و نظارت بر نذورات و موقوفات آستان قدس رضوی گفت: در چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۸ میزان نذورات آستان قدس رضوی در بخش نذورات نقدی که از طریق دفاتر نذورات حرم مطهر، سامانه رضوان و درگاه پرداخت # ۸ * و نیز دفاتر نمایندگی استان‌ها که به حساب‌های نذورات این آستان واریز گردیده، نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۳۰ درصد رشد داشته است.

او ضمن با اشاره به اینکه  بیشترین میزان رشد نذورات از طریق دفاتر نذورات حرم مطهر رضوی و استان‌ها بوده است، تصریح کرد: عمده نیّت ناذرین گرامی امام علی بن موسی الرضا (ع) مربوط به مهمانسرای حضرت، حفظ و نگهداری ابنیه حرم مطهر و مفروش نمودن اماکن متبرکه می‌باشد.

مدیر کل توسعه و نظارت بر نذورات و موقوفات آستان قدس رضوی گفت: به منظور اجرای نیّات ناذرین محترم علی رغم افزایش هزینه‌های تامین گوشت مهمانسرا با افزایش حجم پذیرایی خاص زائرین حضرت رضا (ع) در مهمانسرای حرم مطهر، دقیقاً مطابق با نیّات ناذرین محترم عمل شده است.
 
اسماعیل زاده افزود: از محل نیّت ناذرین محترم جهت آسایش و رفاه زائرین سالمند نسبت به خرید ۲۱۰۰ دستگاه صندلی چرخدار اقدام گردیده است که در آینده نزدیک تحویل مدیریت رفاه زائرین اماکن متبرکه می‌گردد.
 
او ادامه داد: در حوزه مفروش نمودن اماکن متبرکه نیز قراردادی جهت تهیه و تحویل ۲ هزار و ۱۶۰ متر مربع فرش دستباف نفیس با شرکت  فرش آستان قدس رضوی منعقد گردیده که تا کنون ثلث فرش‌های مذکور تهیه و تحویل مدیریت خدمات فرش حرم مطهر شده است.
 
مدیرکل توسعه و نظارت بر نذورات و موقوفات آستان قدس رضوی گفت: در چهار ماهه اول امسال تعداد ۹۳۵ راس دام زنده به دفتر دام زنده واقع در ورودی پارکینگ شماره (۳) حرم مطهر تحویل و به مصرف مهمانسرای حرم مطهر رسیده است.
 
اسماعیل زاده افزود: تعداد هزار و ۷۹۰ راس عقیقه از زائرین و مجاورین محترم دریافت شده است که با رعایت کامل موازین شرعی و با مشارکت معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی عمدتاً در بین استان‌های سیل زده و محروم کشور، ذبح و گوشت آن میان محرومین و نیازمندان آن استان‌ها توزیع شده است.
 
او تصریح کرد: در ایام عید سعید قربان مبلغ ۵/۱۱ میلیارد ریال نذر قربانی مخصوص عید قربان دریافت و ضمن تامین دام زنده از مزرعه نمونه آستان قدس رضوی و با همکاری دفتر نمایندگی آستان قدس در خراسان رضوی توزیع گوشت آن‌ها میان نیازمندان و محرومین استان در جریان می‌باشد که نسبت به سال قبل ۴۰ درصد رشد داشته است.
 
انتهای پیام//ف.س
 

افزایش نذورات آستان قدس رضوی نسبت به پارسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.