به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درحالیکه H۲۲۰ از اواخر ۲۰۱۳ وارد بازار چین شد، اما برلیانس تولید نسخه سدانش را از یکسال زودتر آغاز کرده بود.
در بازار کشورمان نیز اتفاق مشابهی برای این خودرو افتاد؛ H۲۳۰ از اواخر سال ۱۳۹۴ به خیابانها آمد، اما H۲۲۰ یکسال بعد از آن در ایران به تولید رسید.
خط تولید سری H۲۰۰ در بهمنماه ۱۳۹۵ از سایپا به پارس خودرو منتقل شد و میزان داخلیسازی در آن زمان ۲۰% بود، ولی در بهار ۱۳۹۶ این رقم به ۳۰% افزایش یافت. H۲۳۰ در امکانات تفاوتی با H۲۲۰ ندارد و همچون برادر هاچبکش در دو نسخه نیمهاتومات (AMT) و دستی فروخته میشود که در نسخه دستی آن، ویژگیهایی همچون مهشکن جلو، سنسور عقب، سانروف برقی و سیدی پلیر در دسترس مشتریان نیست.
انتهای پیام/