جشنواره روستایی رشگان چهرقان پس از ۳ روز پایان یافت.

اختتامیه جشنواره روستایی رشگان چهرقانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،جشنواره روستایی رشگان چهرقان پس از ۳ روز با برگزاری برنامه‌های متنوع ورزشی فرهنگی و اجتماعی و برپایی غرفه‌های صنایع دستی و معرفی توانمندی‌ها و دستاورد‌های زنان روستایی و روستای چهرقان در مراسمی پایان یافت.

چهرقانی دبیر جشنواره روستایی رشگان چهرقان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: اولین جشنواره روستایی منطقه گردشگری رشگان چهرقان شهرستان کمیجان در بیست و سوم مردادماه با هدف توسعه صنعت گردشگری، معرفی توانمندی‌ها دستاورد‌ها و آداب و رسوم مردم منطقه در روستای چهرقان و معرفی زبان تاتی آغاز به کار کرد و پس از ۳ روز  برگزاری به کار خود پایان داد.

چهرقانی افزود: این جشنواره با برگزاری برنامه‌های متنوع ورزشی فرهنگی و اجتماعی و برپایی غرفه‌های صنایع دستی و معرفی توانمندی‌ها و دستاورد‌های زنان روستایی و روستای چهرقان برگزار و در اولین روز جشنواره از کتاب فرهنگ واژه‌ها و گویش وفسی به نویسندگی استاد ادبجو رونمایی شد.

روستای چهرقان با ۳ هزار نفر جمعیت در ۲۰ کیلومتری شهرستان کمیجان قرار دارد و مردم این منطقه علاوه بر کشاورزی و دامداری به تولید محصولات صنایع دستی از جمله کیف و کفش اشتغال دارند.

از مهمترین صنایع دستی روستای چهرقان کیف دوزی پرده دوزی چرم دوزی است که چرخه اقتصادی مناسبی را برای این روستا به همراه دارد؛ و از پتانسیل‌های بالقوه این روستا طبیعت بکر منطقه‌ی گردشگری رشگان و به ویژه وجود غار سنگی آهکی رشگان است که می‌توان با اجرای طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی از این پتانسیل جهت جذب گردشگر استفاده کرد.

انتهای پیام / ج

پایان جشنواره روستایی رشگان چهرقان شهرستان کمیجان پس از ۳ روز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.