جشنواره آسمان پالیز در روستای وفس شهرستان کمیجان با تجلیل از برگزارکنندگان پایان یافت.

اختتامیه اولین جشنواره آسمان پالیز در روستای وفس شهرستان کمیجانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛    مراسم اختتامیه اولین جشنواره آسمان پالیز در روستای وفس که از روستا‌های هدف گردشگری شهرستان کمیجان است با اجرای ویژه برنامه‌های شاد و فرهنگی با حضور دو دوبلر بزرگ کشور حمید منوچهری و علی همت مومیوند و تجلیل از برگزار کنندگان این مراسم برگزار شد.

این جشنواره به مدت ۴ شب با هدف معرفی پتانسیل‌های گردشگری وفس به منظور جذب توریست آغاز شد و غرفه‌های  صنایع دستی و سوغات منطقه در این جشنواره برقرار بود.

فائض پور فرماندار شهرستان کمیجان در حاشیه این مراسم  در گفت وگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛   گفت: جشنواره روستایی روستای گردشگری و تاریخی آسمان پالیز برای اولین بار و به منظور معرفی و شناسایی و فرهنگ بسیار غنی روستای وفس برگزار شد.

فائض پور افزود: روستای وفس بسیار با اصالت است اما متاسفانه بعضی از آئین‌ها و فرهنگ‌های این روستا رو به فراموشی است.

وی اضافه کرد:در سال‌های آینده برنامه‌هایی داریم که بتوانیم این فرهنگ با اصالت و این فرهنگ غنی و این آیین‌ها را که متاسفانه رو به فراموشی است به خود مردم روستا و استان مرکزی و سپس کشور معرفی کنیم.

جشنواره آسمان پالیز در ۳ بخش عکاسی، ادبی و استندآپ کمدی در دو قالب حرفه‌ای و عکاسی با موبایل با موضوعات طبیعت زیبای روستا، آثار تاریخی، بافت روستایی، آداب و رسوم و آیین‌های روستا، بخش ادبی در قالب داستان کوتاه و شعر در دو قالب کلاسیک و نو با موضوعات وطنم ایران، زیست روستایی، آسمان و شب و استند آپ کمدی با موضوع آزاد مخصوص هنرمندان استان مرکزی برگزار شد.

روستای وفس به دلیل برخورداری از آب و هوای بسیار مطبوع، باغ‌های میوه، زمین‌های زراعی و چشم انداز‌های بکر و خانه‌های پلکانی به ماسوله‌ی استان مرکزی معروف است.

وفس از شمال غرب به کوه قلعه گیری و از جنوب شرقی به کوه دزلی محدود می‌شود و از بالای این دو کوه دشت زیبای وفس نمایان است و علاوه بر این‌ها درختان سر به فلک کشیده، چشمه‌ها و روان آب‌های متعدد و زلال، در میان درختان جنگل سرسبز و باطراوت این روستا موجب شده این روستا سالانه میزبان هزاران گردشگر باشد.

اختتامیه اولین جشنواره آسمان پالیز در روستای وفس شهرستان کمیجان

اختتامیه اولین جشنواره آسمان پالیز در روستای وفس شهرستان کمیجان

اختتامیه اولین جشنواره آسمان پالیز در روستای وفس شهرستان کمیجان

انتهای پیام / ج

جشنواره آسمان پالیز در روستای وفس شهرستان کمیجان با تجلیل از برگزارکنندگان پایان یافت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار