وزیر کشور گفت: امسال شاهد هستیم که با همکاری مناسب دولت عراق و وزارت کشور ایران، مرز خسروی بازگشایی می شود.

مرز خسروی امسال بازگشایی می شودبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز در دیدار با یاسین علی یاسری وزیر کشور عراق گفت: امروز توفیق شد که در خدمت وزیر کشور عراق باشیم. الحمدالله همکاری بین دو وزارت کشور ایران و عراق روبه افزایش و بهبود است و ما در این چند سال شاهد بهبود موضوعات مختلف در مرز، امنیت مرزی، تبادلات مرزی و به ویژه در موضوع اربعین بودیم.

او ادامه داد: من باید در اینجا از دولت عراق بابت همکاری‌ها تشکر کنم. با سفری که رئیس جمهور کشورمان به بغداد داشتند سطح همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله مرز‌ها امنیت و اربعین به صورت جدی پیگیری شد و ما امسال شاهد هستیم که با همکاری مناسب دولت عراق و وزارت کشور ایران، می توانیم مرز خسروی را بازگشایی کنیم. البته علاوه بر این موضوع، امکان لغو روادید و افزایش سطح خدمات و تسهیلات را در حوزه‌های مختلف داریم.


بیشتر بخوانید: وزیر کشور عراق به ایران سفر می‌کند/ لغو روادید در ایام اربعین به معنای نبود سهمیه بندی نیست


رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به سایر موارد مطرح شده با وزیر کشور عراق خاطرنشان کرد: در جلسه امروز تفاهم نامه ای را ما باهم امضا کردیم که موضوعاتی مانند روابط دوجانبه در حوزه‌های امنیتی مرزی، اربعین و همکاری‌های بین گروه‌های پلیس دو کشور در آن مطرح شده است. البته ما امیدوار هستیم که این تفاهم‌نامه گام بلندی برای افزایش همکاری‌ها و تقویت روابط و بهبود شرایط در داخل دو کشور ایران و عراق و همکاری‌های خوب بین استان‌های ما و استان‌های عراق در مناطق مرزی باشد.

او گفت: امیدوارم امسال شاهد برگزاری مراسم اربعین باشکوه‌تر و موثرتر باشیم و همه ما باید کمک کنیم مسلمانان ایران و عراق در جهت اعتلای فرهنگ حسینی فعالیت بیشتری کنند.

انتهای پیام/

مرز خسروی امسال بازگشایی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار