نخستین جشنواره ملی تئاتر شهروند کودک در تالار حافظ شیراز به پایان رسید.

پایان نخستین جشنواره ملی تئاتر شهروند کودک در شیراز

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی تئاتر شهروند کودک شیراز امروز در تالار حافظ با حضور هنرمندان سراسر کشور برگزار شد.

جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند کودک با هدف ترویج نشاط اجتماعی و روحیه امیدواری، حفظ محیط زیست و آموزش مفاهیم ارزشی برای کودکان ۲۳ تا ۲۶ مردادماه در شیراز برگزار شد. این جشنواره در ۳ بخش کودک، عروسکی و آزاد میزبان هنرمندانی از استان‌های مختلف کشور است.

در بخش کودک نمایش یاشیل اثر مهدی صالحیار از آذربایجان شرقی، کچول و دیو مجازی اثر آرمان بیژنی نسب از فارس، درباره یک توپ اثر موسی هدایتی از کردستان، کتاب قدیمی پدربزرگ اثر نرگس خاک کار از همدان، بصرف چاقی اثر باقر رمضان‌زاده از هرمزگان، سیرک ما کو؟ اثر سجاد آقابابایی از تهران و جشن تولد سپید اثر سکینه صادقیان از فارس در این جشنواره پذیرفته شدند.
همچنین در بخش عروسکی نمایش آدم‌های با فرهنگ اثر رضا فقیهی، میشه گرگ نباشیم اثر مرتضی اسدی مرام از کرمانشاه، زندگی در اعماق دریا اثر زهرا مریدی از تهران، خمره بازی اثر امید اجاقی از اصفهان، کی از همه مهربون تره؟ اثر مهربان غلامیان از خوزستان و پا‌های خانم هزار پا اثر مهدی خجستگی از قم در این جشنواره به اجرا می‌پردازند.

در بخش آزاد نیز شهر افسرده اثر ابراهیم حاجی حیدری از اصفهان، دیگه هیچی نمونده اثر احمد صمیمی از تهران و داستان یک افتتاحیه اثر میثم سرآبادی از مرکزی در جشنواره پذیرفته شدند.

صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در مراسم اختتامیه با اشاره به حضور پرشور مردم در این جشنواره گفت: این جشنواره تحولی دیگر در حوزه تئاتر استان را به همراه داشت و هنرمندان به خوبی در رابطه با آسیب‌های اجتماعی کار کردند.

او با تاکید بر داشتن نگاهی اندیشمندانه و هنرمندانه برای ارتقای سطح فرهنگی جامعه افزود: نمایش خیابانی از میان مردم و برای مردم است تاثیر و انتقال پیام از این منظر بهتر صورت می‌گیرد و برای گسترش داشته‌های اصیل ایران اسلامی باید از این ظرفیت استفاده شود.

سهرابی ادامه داد: تئاتر خیابانی می‌تواند دغدغه‌ها و مشکلات جامعه را بیان کند و تماشاچی را در موقعیتی قرار دهد که راه برخورد با مشکلاتش را پیدا کند.

انتهای پیام/چ

جشنواره ملی تئاتر شهروند کودک در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار