رئیس حوزه‌های علمیه کشور گفت:بیانیه گام دوم انقلاب حاوی مجموعه‌ای از نظریه‌های حاکم بر حرکت انقلاب اسلامی است.

برگزاری همایش تبیین گام دوم انقلاب درمشهد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،   آیت‌الله علیرضا اعرافی رئیس حوزه‌های علمیه کشور در همایش تبیین بیانیه گام دوم انقلابکه در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد؛گفت: بیانیه گام دوم تصویری از گذشته و آینده انقلاب است که رهبر معظم انقلاب به‌طور ویژه در پایان این بیانیه هفت محور راه‌حل‌ها را بیان کرده است.

او تصریح کرد: بیانیه گام دوم حاوی مجموعه‌ای از نظریه‌های حاکم بر حرکت انقلاب است که پشتوانه تداوم انقلاب شده و نزدیک به ۳۰ نظریه بنیادی در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در این بیانیه به‌صورت آشکار و نهان بیان شده که دیده‌بان انقلاب مقام معظم رهبری آن‌ها را جزو مبانی حرکتی انقلاب قرار داده است.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور گفت : انقلاب اسلامی به‌حل چالش‌ها و دوگانگی‌های متضاد جهان امروز پرداخته است، و این نظریه‌ها جزو پایه‌های انقلاب هستند که اگر در مجموعه منظم بیان شود، می‌تواند در حوزه‌های علمیه تدریس شود؛ به‌عنوان مثال در مجموع انقلاب توانسته به‌خوبی به دین و دنیا وارد شود، در صورتی که این موضوع یکی از چالش‌های اصلی جهان غرب است.

آیت‌الله اعرافی افزود :  انقلاب اسلامی با  جمهوریت و اسلامیت جمع شده، دوگانه‌ای که غیرقابل جمع دانسته می‌شدو در چالش سوم بحث نظام و انقلاب که حل کردن آن بسیار دشوار بود حل شده، چرا که عده‌ای اعتقاد داشتند حالا که ما نظام شده‌ایم باید از مبانی انقلابی خود فاصله بگیریم.

او تصریح کرد : تئوری بعدی که انقلاب به‌خوبی آن را مطرح کرد، هست‌ها و باید‌های انقلاب است که فاصله میان این دو مردم را به‌سلایق مختلف تقسیم می‌کند؛ اگر هر کدام در جای خود دیده نشود، می‌تواند در مسیر غلط قرار گیرد.

رئیس حوزه های علمیه کشور گفت:  بحثی از ابتدای انقلاب مطرح است که آیا قوم‌گرایی و ایران‌گرایی را داشه باشیم یا خیر؟ انقلاب تجربه‌ای را نشان داد که ملیت را می‌توان در پرتو اسلام قرار داد.

آیت‌الله اعرافی افزود: ایران مهم‌ترین پرچم‌دار امت اسلامی است و انقلاب اسلامی دوگانگی‌های دیگر مانند امنیت و آزادی، استقلال و آزادی، توسعه و عدالت، قوانین بین‌الملل و مقاومت را به‌خوبی توانسته حل کند.

او تصریح کرد: فقهی که می‌خواهد تمدن اسلامی را بسازد، ضمن اینکه باید بر پایه‌های عمیق استوار شود باید آمادگی لازم برای پذیرش تغییرات و تحولات را داشته باشد، به‌همین جهت چند رویکرد مهم باید مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام//م.ی
 

برگزاری همایش تبیین گام دوم انقلاب درمشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.