رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل دید افقی در این شهرستان را کاهش داد.

سرعت وزش باد در زابل به ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسیدمحمود دیانتی رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: همچنان وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان ادامه دارد به طوریکه صبح‌ها از شدت بیشتری برخوردار است.

او ادامه داد: در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۲۶ متر برثانیه معادل ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل دید افقی در فرودگاه این شهر را به ۶۰۰۰ متر کاهش داد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های عددی انتظار می‌رود وزش باد‌های شدید ۱۲۰ روزه همچنان تا پنجشنبه در شهر‌های شمالی استان ادامه داشته باشد.

دیانتی گفت: وزش این باد‌ها سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در پنج شهرستان شمالی و با شدت کمتر در نوار شرقی و مرز غربی استان می‌شود.

او ادامه داد: وزش باد‌های ۱۲۰ روزه یکی از ویژگی‌های اقلیمی شمال سیستان و بلوچستان است که هر سال از اواخر اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا مهر ماه ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/ع

 وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در سیستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار