کاشت درختان پهن برگ و خزان پذیر به جای فضاهای خالی باعث طراوت و شادابی بیشتری در حاشیه خیابان ها می شود.

ابراهیم زاده رییس سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری شهرداری  بیرجند در گفت و گو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت :  هر ساله برای پروژه آبرسانی فضای سبز  1 تا 2 میلیارد تومان از منابع داخلی  شهرداری و بخشی هم از منابع ملی و استانی هزینه می شود .

او با اشاره به اینکه دو سه تا پروژه همزمان در زمینه آبیاری فضای سبز در حال انجام است افزود : شاخص ترین پروژه این است که از چاه واقع در پارک توحید طراحی شده و الان در حال اجرا به سمت محدوده خیابان های معلم ، مدرس ، پاسداران می باشد .

ابراهیم زاده با بیان اینکه در حال  حاضر فضای سبز در حاشیه خیابان ها به  وسیله تانکر آبیاری می شود و کیفیت فضای سبز مطلوبی ندارد تصریح کرد : با تکمیل پروژه آب رسانی به فضای سبز  و کاشت پوشش گیاهی ، طراوت و شادابی بیشتری  در حاشیه خیابان ها شاهد باشیم .

رییس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری  شهرداری بیرجند اظهار کرد:  در دو سال گذشته  با برگزاری جشنواره از شهروندان برتر که مقابل  واحد های مسکونی شان فضای سبز زیبایی را ایجاد کردند قدردانی شد.

 او ادامه داد : تخفیفاتی در عوارض نو سازی سالیانه شهروندانی که اقدام به احداث و نگهداری فضای سبز مقابل درب منزل و واحد های تجاری خودشان می کنند از موضوعاتی است که نیاز به تصویب شورای اسلامی شهر دارد.

ابراهیم زاده با اشاره به اینکه به دلایل مختلفی از جمله آفات ، خشکسالی  تعدادی از درختان در سطح شهر خشک می شوند و ناچار به قطع و جمع آوری آنها می شویم  اظهار کرد:  هر سال طبق الویت بندی  کاشت درختان پهن برگ و خزان پذیر  را جایگزین جای خالی درختان  می کنیم.

انتهای پیام / ط آ

اجرای پروژه های آبیاری فضای  سبز در حاشیه خیابان ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.