مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: هم اکنون ذخایر خونی در این استان با توجه به استاندارد‌ها، برای تمامی گروه‌های خونی به وضعیت هشدار نزدیک است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید رضا اسلامی  مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: کمبود ذخایر خونی به دلیل گرمای بی سابقه هوا در تیر و مرداد  امسال و کاهش مراجعان به پایگاه‌های اهدای خون، افزایش مصرف بالای فراورده‌های خونی در بیمارستان‌ها به دنبال آن افزایش عمل‌های جراحی انجام شده در مشهد توسط زائران و مجاوران همگام با فصل تابستان رخ داده است.

او تصریح کرد: اداره کل انتقال خون خراسان رضوی وظیفه تامین خون ۶۰ بیمارستان را در سطح این استان برعهده دارد و پارسال ۳۶۶ هزار کیسه خون و فراورده‌های خونی در این استان تولید و توزیع شده که نسبت به سال قبل، افزایش هفت درصدی داشته است.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: میزان خون و فراورده‌های تولیدی در چهار ماه امسال نیز نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش پنج درصدی داشته است.

اسلامی افزود: با تداوم روند کاهش ذخایر خونی در روز‌های آینده پاسخگویی نیاز خونی بیماران و مراکز درمانی در خراسان رضوی با چالش مواجه خواهد شد، لذا از مجاوران و زائران بارگاه منور امام رضا (ع) تقاضا می‌شود تا با اهدای خون خود به یاری بیماران بشتابند.

خراسان رضوی بعد از تهران و فارس با شش پایگاه اهدای خون در مشهد و پنج پایگاه در  نیشابور، تربت حیدریه، قوچان، گناباد و سبزوار سومین تولیدکننده خون در کشور است.
 
انتهای پیام//م.پ
 

کاهش ذخایر خون در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.