مونسان گفت: فعال شدن در حوزه گردشگری و جذب گردشگر موجب رونق اقتصاد و بهبود کسب و کار در منطقه می‌شود.

جذب گردشگر موجب رونق اقتصاد و بهبود کسب و کار در منطقه می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، علی اصغر مونسان عصر دوشنبه در حاشیه سفر به استان مرکزی و در جریان آیین افتتاح مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی و بزرگترین قطب توریست درمانی غرب کشور در اراک در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ۵ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری و مرمت بنا‌های تاریخی استان مرکزی مصوب شده که تخصیص خواهد یافت.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور افزود: همچنین ۴ میلیارد تومان نیز برای مرمت بازار تاریخی اراک در نظر گرفته شده که از این میزان اعتبار مقرر گردید ۲ میلیارد تومان را سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تامین کند و تامین ۲ میلیارد دیگر را نیز استانداری مرکزی به عهده گرفته است.


بیشتر بخوانید:افزایش ۴۰ درصدی گردشگر در سه ماه اول سال / تحریم ها نتوانسته به حوزه گردشگردی آسیب جدی وارد کند


مونسان تاکید کرد: استان مرکزی در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و جاذبه‌های توریستی از ظرفیت خوبی برخوردار است و امروز ظرفیت توریست درمانی هم به مجموعه آن افزوده شده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور ادامه داد: تاکنون بخش صنعت در استان بر دیگر حوزه‌ها غالب بوده است و همه مردم، اراک را به عنوان قطب صنعتی می‌شناسند، در حالی که ظرفیت خوبی در حوزه گردشگری و جذب گردشگر در استان مرکزی وجود دارد که از آن غافل هستیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: فعال شدن در حوزه گردشگری و جذب گردشگر موجب رونق اقتصاد و بهبود کسب و کار در منطقه می‌شود و علاوه بر فواید اقتصادی، شور و نشاط اجتماعی را نیز همراه دارد.

او بیان داشت: برای فعال کردن حوزه گردشگری باید دست به دست هم بدهیم و ظرفیت‌های پنهان را آشکار کنیم. به مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تاکید شده است که در اجرای ماده ۲۷ تلاش بیشتری از خود نشان دهد یعنی با واگذاری و مشارکت بخش خصوصی در حوزه گردشگری فعال‌تر وارد میدان شود، چون با توجه به حجم گسترده بنا‌های تاریخی کشور، بودجه دولت در شرایط کنونی کفاف رسیدگی به این بنا‌ها را نمی‌دهد.

انتهای پیام/س

سفر رییس سازمان میراث فرهنگی به اراک 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.