معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ایران، ظرفیت صادرات صنایع دستی تا سقف دو میلیارد دلار در سال را داراست و این مزیت بزرگی است.

ظرفیت صادرات سالانه ۲ میلیارد دلار صنایع دستی را دارا هستیمبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، علی اصغر مونسان معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم جشن انتخاب شهر میبد یزد بعنوان شهر جهانی زیلو افزود: صادرات ایران در حوزه صنایع در سال گذشته به ارزش ۲۸۱ میلیون دلار از مبادی گمرگ و ۲۵۰ میلیون دلار به صورت چمدانی، نشان دهنده پتانسیل بسیار خوب در این زمینه است.

وی تصریح کرد: صنایع دستی هم ابعاد اقتصادی دارد و هم فرهنگی و اجتماعی که به سبب بعد اقتصادی توانسته در دورترین و محروم‌ترین نقاط برای جامعه محلی ایجاد درآمدزایی کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین بخش گردشگری استان یزد را از قطب‌های کشوری در این بخش معرفی کرد و اشتغال آفرینی را از عمده ابعاد فرهنگی صنایع دستی برشمرد.

مونسان گفت: عمده فعالان در حوزه صنایع دستی، بانوان هستند و از مزیت‌های بسیار خوب این بخش هم کمک به اقتصاد خانواده و تولید محلی است.

معاون رئیس‌جمهویر و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه از همه کسانی که برای ثبت میبد به عنوان شهر جهانی زیلو تلاش کردند تشکر کرد.

شهر میبد یزد، پنجم آذرماه ۹۷ و پس از بررسی‌های انجام گرفته توسط ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی در آبان ماه ۹۷، به عنوان شهر جهانی زیلو معرفی شد.

قدیمی‌ترین زیلوی این منطقه، مربوط به ۸۵۰ سال پیش است که در موزه میبد نگهداری می‌شود؛ نفیس‌ترین زیلوی میبد نیز متعلق به قرن ۱۲ هجری قمری است که بر روی آن ۲۴ سجاده طراحی‌شده و در حاشیه آن نام واقف و تاریخ هزار و ۱۱۸ هجری قمری نقش بسته است.

مرکز شهرستان ۱۰۴ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام/ز

علی اصغر مونسان در یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.