رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی زاهدان با پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصدی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می رسد.

بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی زاهدان ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  سید محمد هاشمی‌شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اهمیت تکمیل طرح‌های نیمه تمام اظهار داشت: در ۲ سال اخیر حدود ۱۰۰ طرح و پروژه نیمه تمام بزرگ و متوسط در حوزه این دانشگاه به پایان رسیده که کمک قابل توجه‌ای به بهبود زیرساخت‌های بهداشت و درمان منطقه کرده است.

او افزود: با توجه به وضعیت فعلی اعتباری نظام سلامت استمرار فعالیت‌های عمرانی چند ماهی متوقف خواهد شد اما در عین حال اتمام بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی در بیمارستان علی‌بن‌ابیطالب(ع) و اتاق عمل جدید بیمارستان خاتم الانبیا (ص) از این امر مستثنی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: به برکت نظام جمهوری اسلامی علاوه بر توسعه زیرساخت‌های بهداشتی، در بخش درمان سیستان و بلوچستان نیز توفیقات قابل توجهای بدست آمده است که از آن جمله بخش‌های تخصصی درمان ناباروری، جراحی قلب، پیوند کلیه، پیوند قرنیه، تعویض مفاصل، راه‌اندازی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی چشم پزشکی الزهراء (س) زاهدان است که این بیمارستان قابلیت رقابت با مراکز چشم پزشکی پیشرفته دنیا را دارد و از پیشرفته‌ترین میکروسکوپ‌ها و ماهرترین اعضای هیات علمی برخوردار است.

استان سیستان و بلوچستان به سبب دوری از مرکز، گستردگی و فاصله طولانی شهرها و روستاها از یکدیگر، نبود راه دسترسی به روستاهای دور افتاده و بی مهری رژیم‌های ستم شاهی همواره از محرومیت‌های فراوانی به ویژه در بخش بهداشت و درمان رنج می‌برد و بسیاری از روستاها حتی از داشتن خانه بهداشت محروم و در مراکز بهداشتی درمانی شهری نیز پزشکان هندی و بنگلادشی به طبابت مشغول بودند.

با جهش های مطلوب در حوزه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان این استان علاوه بر فراهم کردن امکانات درمانی برای شهروندان خود توانایی پذیرش بیماران خارجی را دارد به طوری که سالانه بیش از ۳۰۰ بیمار خارجی در سطح مراکز بهداشتی درمانی این استان پذیرش و مورد مداوا قرار می‌گیرند.

این استان هم اینک دارای سه دانشگاه علوم پزشکی در زاهدان، زابل و ایرانشهر است که هر کدام از آنها چند شهرستان را زیرپوشش دارند.

انتهای پیام/ع

اتمام بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی در بیمارستان علی‌بن‌ابیطالب(ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار