عکاس پیشکسوت بوشهری:

عکاسان جوان نگرش خود را به این هنر تغییر دهند

عکاس پیشکسوت بوشهری گفت: عکاسان جوان برای موفقیت در کار خود باید بسیار تلاش کنند و نگرش خود را درباره این رشته هنری تغییر دهند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ۱۹ آگوست یا ۲۸ مرداد روز جهانی عکاسی نام دارد.

در این روز برنامه‌های متنوعی مانند سخنرانی، گردهمایی، جلسات نقد و بررسی آثار عکاسی و رویداد‌های رقابتی در جهان، برگزار می‌شود.

در کشورمان و به دنبال آن، استان بوشهر نیز برنامه‌هایی به این مناسبت برگزار می‌شود.

یکی از این برنامه‌ها نشست تخصصی عکاسی بود که با حضور دو مدرس عکاسی بوشهر یعنی محمود صادقی و سید حسین صافی برگزار شد و این دو مدرس برای جوانان از رمزهای موفقیت در حرفه عکاسی گفتند.

در حاشیه این نشست با سید حسین صافی عکاس و مستندساز باسابقه بوشهری به گفت‌وگو نشستیم.

او متولد سال ۱۳۳۷ در خرمشهر است. این هنرمند افزون بر عکاسی چندین فیلم مستند با موضوع طبیعت ساخته که سیراف، صحرای زنده، نایبند، حلزون‌ها، در حاشیه جنگل، مانگروها، گیاهان مناطق خشک و شور، دریاچه طشک، گنـــو، ساحل و دگردیسی از جمله آن‌هاست.

 صافی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: عکاسی حرفه ای است که فقط با زحمت و تلاش و خاک دوربین خوردن می‌توان در آن موفق بود.

این هنرمند پیشکسوت که سال‌ها در صداوسیما فعالیت کرده است، از عکاسان جوان خواست عامل پیشرفت را در خود جستجو کنند و به این نکته نیز اشاره کرد: عکاسان جوان استان امروزه طاقت کمی در تحمل سختی‌ها دارند که این موارد در پیشرفت نکردن عکاس تاثیر دارد.

او پیشرفت فناوری در زمینه عکاسی را بنیادین عنوان کرد و افزود: به طور قطع پیشرفت فناوری به این دلیل بوده است که منجر به ثبت عکس‌های ارزشمند تری شود، اما تا زمانی که عکاس توانایی‌های فردی لازم را نداشته باشد این امر محقق نمی‌شود.

صافی عنوان کرد: اکنون همه امکانات برای ثبت عکس‌های فاخر و جذاب مهیاست، اما خروجی‌ عکاس‌ها متناسب با این فناوری‌ها نیست.

او گفت: آنچه که در پیشرفت حرفه عکاسی نقش موثری دارد برپایی نمایشگا‌ه‌های عکس است، زیرا علاوه بر ایجاد اشتیاق در سایر عکاسان، شرایط برای کسب تجربه از دیگران نیز فراهم می‌شود.

این عکاس پیشکسوت افزود: اگر فردی می‌خواهد عکاس موفقی  شود باید نگرش خود را تغییر دهد زیرا تغییر نگرش، حرکت را به وجود می‌آورد.

صافی بیان کرد: اگر نگاه غالب عکاسان تغییر کند عکاسان هم استانی هم می‌توانند در کشور مطرح باشند.

او  نتیجه ۶۱ سال زندگی‌اش را این طور عنوان کرد: برای رسیدن به هر موفقیتی در هر کاری باید زحمت کشید، تلاش کرد و عرق ریخت. هیچ کسی در هیچ جای جهان بدون تلاش موفق نشده است.

این هنرمند، روحیه تن آسایی، راحت طلبی و دوری از تلاش را یکی مشکلات نسل جوان دانست و به جوانان توصیه کرد: با عرق ریختن، زحمت کشیدن و تکیه بر توانایی‌های فردی خود، تجربه به دست آورند.

انتهای پیام/ک

برپایی نمایشگاه‌های عکس به عکاسان جوان کمک می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.