رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: وظیفه همه پدران و مادران است که فرزندان خود را با مهر و ولای حضرت علی (ع) آشنا کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حجت الاسلام ایروانی ، رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان کرمان در جمع کارکنان و خانواده‌های آن‌ها درجشن عید غدیر  گفت: هیجدهم ذی‌الحجه یادآور واقعه‌ای تاریخی است که در آن رسول خدا (ص) به امر خداوند متعال حضرت علی (ع) را به‌عنوان خلیفه و جانشین خود در منصب امامت و ولایت امت منصوب کرد، تا ترازو شاخص حاکم اسلامی برای همه مسلمانان تبیین شود و در حافظه تاریخی بماند و چراغ راه امت پیامبر (ص) تا آخر باشد.

او بیان کرد: هر چند که بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) بخشی از مسلمانان به پیام این واقعه مومن ماندند و تا پای جان برای تثبیت پیام غدیر تلاش کردند، اما بسیاری هم متوجه پیام آسمانی غدیر نشدند و با ذهن بشری خود به تحلیل واقعه پرداختند تا کارآمدی تدبیر الهی پیامبر اسلام در لابه‌لای هیاهو‌ها دیده نشود و امت پیامبر از ثمره شیرین و گوارای آن بی‌بهره بمانند.

ایروانی در ادامه بااشاره به اهمیت غدیر برای شیعیان تصریح کرد: واقعه‌ی غدیر از ابعاد مختلف و از جهات متفاوت دارای درخشندگی خاصی در تاریخ اسلام از لحاظ سند، اطمینان از اصل و فرع آن، کثرت راویان و اعتماد بزرگان و علمای مسلمین، دارای قدرت و استحکامی بی‌نظیر است.

رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی کرمان افزود: نزول آیه ۶۷ و ۳ سوره مائده در ارتباط با این رویداد بزرگ است که بر طبق نظر مفسران نام‌آور شیعه و سنی، شان نزول این آیات مربوط به واقعه غدیر خم است.

حجت الاسلام ایروانی بیان کرد: رسالت اصلی انقلاب اسلامی ایران به عنوان پیش‌درآمد انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) استقرار عدالت است، زیرا که عدالت علت تامه، معنویت در جامعه می‌باشد در صورت استقرار نسبی عدالت، جمهوری اسلامی مدل موفق از مدیریت دینی به شایستگی معرفت اسلام علوی و مبشر اسلام مهدوی خواهد بود.

او اظهار داشت: پیام غدیر به نسل ما سعادت و رستگاری جامعه انسانی تنها در گرو جاری شدن احکام الهی در تمامی زمینه‌های فردی و اجتماعی تحت زعامت و مدیریت انسان کامل و الهی است.

این مراسم با دکلمه خوانی ، اجرای گروه سرود فرزندان کارکنان و مسابقه همراه بود که در پایان به برگزیدگان جوایزی اهداء شد.
انتهای پیام/ی

رسالت اصلی انقلاب اسلامی ایران استقرار عدالت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.