مدیر جهاد کشاوری اسفراین گفت: بزرگترین پروژه آبیاری نوین در سطح ۵۱۸ هکتار از اراضی آستان قدس رضوی تا پایان شهریور ماه در اسفراین به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،فائزه تاج آبادی مدیر جهاد کشاورزی اسفراین گفت: در سال زراعی امسال بیش از ۴۵۰۰هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اسفراین تحت مبارزه با علف‌های هرز و سن گندم قرار گرفت.

تاج آبادی افزود: بدلیل بارندگی زیادی که در ابتدای امسال در شهرستان وجود داشت و جاری شدن سیلاب برای اولین بار در استان خراسان شمالی ۳۵۰هکتار از اراضی کشاورزی با پهباد سم پاشی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی اسفراین اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از ۱۹هزار تن گندم در مراکز خرید انجام شده و پیش بینی می‌شود تا پایان بیش از ۲۱۰۰۰هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان خریداری و به سیلو‌های استان تحویل گردد.

تاج آبادی با بیان اینکه سیل روستای گراتی باعث تخریب تنها منبع آبرسانی به مزارع شد گفت: با تلاش شبانه روزی نیرو‌های خدوم جهاد کشاورزی شهرستان تعمیر و بازسازی گردید و بیش از ۲۵۰۰ متر لوله گذاری با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیون تومان هزینه گردیده است.

او گفت: بزرگترین پروژه آبرسانی نوین در مزارع ۵۱۸ هکتاری آستان قدس در فاز اول با اعتباری بالغ بر ۱میلیارد‌ی و پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی و در فاز دوم با اعتبار ۳میلیارد تومانی تا پایان شهریور ماه این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.
انتهای پیام/ ر

بزرگترین پروژه آبیاری نوین در اسفراین به بهره برداری می‌رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.