رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با هفته دولت پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده از سیل در این استان آغاز می‌شود.

پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارت‌دیده از سیلبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  غلام‌حیدر زورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در کارگروه چگونگی پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه به خسارت دیدگان سیل سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای جبران خسارات سیل فروردین امسال به بخش کشاورزی هزار و ۷۰۱ فقره اقرارنامه خسارت در سامانه سجاد ثبت شده است.

او  افزود: بر اساس پرونده‌های تشکیل شده کارگروه‌های شهرستانی پرداخت ۱۲۵ میلیارد و ۳۱۴ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۱۲۳ میلیارد و ۹۷۳ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به خسارت دیدگان ناشی از سیل اخیر استان را پیشنهاد داده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: تاکنون از مجموع پرونده‌های ارسالی به وزارت کشور ۴۸۱ پرونده در سامانه سجاد مورد تایید قرار گرفته و برای جبران خسارات وارده از سیل ۴۴ میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۴۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره به استان ابلاغ شده است.

دبیر کارگروه نحوه پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای ۴۸۱ پرونده تایید شده از سوی وزارت کشور ۱۵ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۲۰ میلیارد و ۵۷۴ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه تخصیص داده شده که بزودی پرداخت آن بر اساس دستورالعمل ابلاغی آغاز خواهد شد.

او تاکید کرد: برنامه پرداخت کمک‌های بلاعوض پس از تعیین تکلیف کل پرونده‌های ارسالی بخش کشاورزی استان به وزارت کشور اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ع

پرداخت خسارت به کشاورزان آسیب دیده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار