سرپرست وزارت آموزش و پرورش :
سرپرست وزارت آموزش و پرورش :
به گزارش خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
مشهد، سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در نشست
فرهنگیان سبزوار گفت: میز تحقق سند تحول بنیادین از ابتدای مهر در ۷۶۰ منطقه آموزش و پرورش کشور تشکیل میشود.
او تصریح کرد: میز تحقق پذیری
سند تحول بنیادین با حضور همه صاحب نظران آموزش و پرورش شامل نمایندگان مدیران، معلمان، انجمن اولیا و مرییان، دانش آموزان و بخش خصوصی دایر میشود.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: ۶۷۰ برنامه از سند تحول بنیادین استخراج شده که در طول برنامه ششم و هفتم توسعه در نظام تعلیم و تربیت اجرایی میشود و مهمترین بعد سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت است که دانش آموزان در تمام عرصهها به رشد و شکوفایی برسند.
حسینی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند فرادستی است که برای رفع عوارض و چالشها راهبرد ارائه داده و تمرکز به این سند به طور عالمانه و دقیق رافع سه مشکل معلول نگرانه، موقتی اندیشی و عملکرد سلیقهای است.
لزوم تقسیم کار ملی برای تحقق سند تحول بنیادین
او تصریح کرد: عملیاتی شدن و تحقق سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت نیاز به تقسیم کار ملی دارد که همکاری دولت، نهادهای اجرایی، آموزش و پرورش، رسانهها و خانوادهها را میطلبد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: برای استاندارد سازی کیفیت نظام آموزش و پرورش علاوه بر نگاه بودجه ای، قوانین خاص نیز تدوین میشود.
حسینی افزود: سهم اعتبارات آموزش و پرورش از ۹ درصد بودجه در سال ۹۲ اکنون به بیش از ۱۳ درصد ارتقا یافته، اما بیش از ۹۸ درصد این اعتبار برای هزینههای جاری و حقوق کارکنان و سهم ناچیزی برای کیفیت بخشی است.
او ادامه داد: با وجود بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش این مبلغ پوشش تحصیلی ۶۰ درصدی را تکافو میکند در حالی که پوشش تحصیلی اکنون بیش از ۹۲ درصد است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: تمرکز و بوروکراسی پیچیده و چند لایه یکی از آفتهای نظام آموزش و پرورش است که مانع خلاقیت ونوآوری شده است, همچنین نظام آموزش و پرورش از مدیریت چند لایه رنج میبرد و برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت نیاز به مدیریت تک لایه دارد.
انتهای پیام//م.پ