مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: طرح زوج و فرد خودرو‌ها از روز شنبه دوم شهریور در محدوده مرکزی شهر تبریز اجرا می‌شود.

اجرای طرح زوج و فرد در تبریز از فردابه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،اصغر آدی بیگ مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز افزود: در اثر محدودیت ترافیکی، فقط خودرو‌های شخصی اجازه ورود به محدوده طرح را ندارند و ناوگان حمل و نقل عمومی بدون محدودیت می‌توانند در محدوده تردد کنند.

او مزیت اصلی اجرای این طرح را کاهش تردد خودرو در محدوده مرکزی شهر و افزایش تقاضای استفاده از حمل ونقل عمومی در این محدوده دانست و گفت: ترافیک موجود در هسته مرکزی شهر، یکی از مشکلاتی است که شهروندان در بعضی مواقع به خصوص در پیک ترافیک، با آن دست به گریبانند و حتی اصناف و کسبه بازار و اطراف بازار نیز به نوعی از این معضل ضرر می‌کنند.

اوبیان کرد: اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر اگرچه تعداد خودرو‌های تردد کننده در این مسیر‌ها را تقریبا به نصف کاهش می‌دهد، اما تردد آسان و بدون اتلاف وقت در این منطقه می‌تواند شهروندان را بیشتر به حضور در بازار و خرید ترغیب کند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز افزود: از طرفی با توجه به فصل گردشگری تابستان و حضور میهمانان در تبریز، اجرای این طرح می‌تواند موجب رونق بازار تبریز به عنوان یکی از مراکز مهم گردشگری شود.
انتهای پیام/

اجرای طرح زوج و فرد در تبریز از فردا

برچسب ها: ترافیک ، تصادف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.