اختتامیه طرح نشاط معنوی گیلان در آستان میر شمس الدین لاهیجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در همایش اختتامیه طرح نشاط معنوی در آستان میر شمس الدین اردوبازار لاهیجان انجام شد گفت: موفقیت و پیروزی هر کشوری و جامعه‌ای بستگی به حاکمیت فرهنگ متعالی در آن جامعه دارد.

او افزود: برای نهادینه شدن یک فرهنگ همه دست اندرکاران فرهنگ مکلف به تلاش و مجاهدت هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه کشور ما یک کشور دینی، فرهنگی، اسلامی و رهبر ما دینی و قرآنی است، گفت: دشمنان اسلام برای جدایی نسل نو از دین و فرهنگ اسلامی بسیار تلاش می‌کند.

علیزاده تصریح کرد: ۲۵۰ کانال ماهواره‌ای برلی جدایی نوجوانان و جوانان از فرهنگ اسلامی و دین و قرآن تلاش می‌کنند.

او با اشاره به اینکه تاریخ چهل ساله انقلاب گواه تلاش مسئولان کشور برای تحکیم بنیاد خانواده است، یادآور شد: تلاش خانواده‌ها در این راه بسیار ضرورت دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، اولین وظیفه والدین را آموزش فرزندان دانست وگفت: برخورد کریمانه با فرزندان و احترام گذاشتن به آنان در رشد و تعالی آن‌ها بسیار موثر است.

او تاکید کرد: آموزش حیا و عفت بیش از هر روز دیگر نیاز جامعه ماست و والدین در این باره تکلیف بزرگی دارند.

علیزاده اعلام کرد: اولین خیانت والدین به فرزندان و جامعه، آموزش ندادن معارف الهی و اسلامی به فرزندان است.

او راه تربیت دین مدارانه فرزندان را توسل به صبر و توجه منش و سیره ائمه معصومین دانست و گفت: والدین باید همواره به دنبال تقویت حس مسئولیت پذیری فرزندان خود در برابر دیگران و جامعه باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، آشنا کردن فرزندان با برنامه‌های دشمن را از دیگر ضروریات تربیت امروز دانست و گفت: امروز دشمن با پیران کار ندارد و به دنبال کودکان و نوجوان است.

او تصریح کرد: سازمان اوقاف طرح‌های متنوع و گسترده‌ای برای نوجوانان و جوانان دارد که طرح نشاط معنوی با هدف غنی سازی اوقات فراغت و آشنا کردن نسل نو با معارف اسلامی در جوار بقاع مبترکه است.

حجت الاسلام علیزاده گفت: سازمان اوقاف به دنبال تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و کانون نشر معارف الهی و اسلامیست.

انتهای پیام/آ

طرح نشاط معنوی گیلان به پایان رسید

برچسب ها: نشاط معنوی ، اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.