کریمی گفت: بیش از ۴۷۰ اتباع خارجی در کشور داریم که بخش عمده آنها شامل اتباع افغان می‌شود.
آخرین وضع پرداخت مطالبات معلمان خارج از کشور / بیش از ۴۷۰ هزار دانش‌آموز اتباع بیگانه در ایران تحصیل می‌کنندبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا کریمی، رئیس مرکز امور بین‌الملل در مدارس خارج از کشور در برنامه تلویزیونی پرسشگر با موضوع عدالت آموزشی درباره پوشش تحصیلی اتباع خارجی در کشور اظهار کرد: ۴۷۳ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی داریم که از این تعداد، ۴۴۳ هزار آن‌ها از اتباع افغان هستند که در ۲۸ هزار مدرسه کشور تحصیل می‌کنند.

او ادامه داد: بر اساس دستور مقام معظم رهبری در سال ۹۳ همه کودکان پناهنده در سن تحصیل، تحت پوشش تحصیلی قرار گرفته‌اند و این موضوع فارغ از اقامت قانونی آن‌ها است.

مسئولیتی در قبال شناسایی دانش‌آموزان اتباع خارجی که به مدرسه نرفته‌اند، نداریم

رئیس مرکز امور بین‌الملل در مدارس خارج از کشور گفت: مسئولیتی در قبال شناسایی دانش‌آموزان اتباع خارجی که به مدرسه نرفته‌اند، نداریم. آمار‌ها نشان می‌دهد حدود یک میلیون پناهنده ثبت شده در کشور داریم که باید فرزندانشان به مدرسه بروند؛ از طرفی حدود ۲ میلیون تبعه غیرمجاز هم وجود دارند که این تعداد هم، فرزندان محصل خواهند داشت.

کریمی ادامه داد: پارسال باید حدود ۳۰۰ هزار دانش‌آموز ثبت نام می‌کردیم، ولی بر اساس دستور مقام معظم رهبری فرزندان افرادی هم که اقامت قانونی نداشتند، ثبت‌نام شدند که تعداد آن‌ها حدود ۱۲۳ هزار دانش‌آموز بود.

بیشتر بخوانید:  برگزاری دوره‌های پیش دبستانی برای اتباع خارجی در چهار استان کشور
رئیس مرکز امور بین‌الملل در مدارس خارج از کشور با اشاره به کمک‌های نهاد‌های بین‌المللی برای تحصیل دانش‌آموزان اتباع خارجی گفت: مجموع این کمک‌ها به کمتر از ۲ درصد می‌رسد، در حالی که بر اساس ضوابط جهانی باید این مبلغ ۵۰ درصد هزینه‌ها را شامل شود. سالانه ۱۰ تا ۱۲ مدرسه از سوی کمیساریا ساخته می‌شود، اما با توجه به حجم کاری این پوشش کافی نیست، چرا که وضعیت پوشش تحصیلی دانش‌آموزان اتباع خارجی در کشور، سطح بالاتری از کشور‌های توسعه یافته که ادعای حقوق بشر را دارند، است.

او در پایان به موضوعات معوقات و مطالبات فرهنگیان اشاره کرد و گفت: برخی معلمان از سال ۸۴ تا ۹۴ طلبکار هستند؛ برخی معلمان خارج از کشور بودند که تازه باز گشتند که برای پرداخت معوقات آن‌ها حدود ۵۰ میلیارد تومان آماده است، اما با توجه  به مشکلات ارزی و بانکی در حال رایزنی هستیم تا مشکل برطرف شود.

انتهای پیام /
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار