معاون آموزش ابتدایی از برگزاری دوره‌های آمادگی پبش دبستانی برای اتباع خارجی در چهار استان کشور خبر داد.

برگزاری دوره‌های آمادگی پیش دبستانی برای اتباع خارجیرضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، از برگزاری دوره‌های آمادگی برای نوآموزان اتباع خارجی در مقطع پیش دبستانی خبر داد و اظهار کرد: این دوره‌های آموزشی در چهار استان هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و سمنان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: افتتاح این دوره‌ها در استان‌های مذکور فردا انجام می‌شود و تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت که نوآموزان پیش دبستانی اتباع خارجی طی دوره  یک و نیم ماهه با شرایط آموزشی آشنا شوند.

حکیم زاده با اشاره به علت برگزاری این دوره‌های آموزشی گفت: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به پوشش تحصیلی اتباع خارجی و اعتقاد به اجرای عدالت آموزشی این دوره در نظر گرفته شده است.
 

جداسازی اتباع خارجی در دستور کار نیست

 
معاون آموزش ابتدایی افزود: دانش آموزان اتباع خارجی وقتی کلاس اول می‌روند با مدرسه آشنایی چندانی ندارند در نتیجه دچار مشکل می‌شوند، اما در خلال این برنامه‌ها آشنایی بیشتری با شرایط آموزشی و مدرسه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ای مبنی بر جداسازی دانش آموزان ایرانی و اتباع خارجی نداریم، اظهار کرد: این دوره‌های پیش دبستانی صرفا برای اتباع برگزار شده است تا در دوران مدرسه مشکلات شناختی و آمادگی تحصیلی نداشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار