بازآفرینی شهری تعادل بخشی یک فرایند است، نه یک فرآورده

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد گفت: بازآفرینی شهری تعادل بخشی بین بخش‌های یک فرایند است و نه یک فرآورده، و هدفی اساسی مبنی بر ارتقای محیط زندگی را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد هادی مهدی نیا رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد گفت: بازآفرینی شهری تعادل بخشی بین بخش‌های مختلف یک فرایند است و نه یک فرآورده چراکه بازآفرینی یک پروژه نیست بلکه بسط پیدا می‌کند و هدفی اساسی مبنی بر ارتقای محیط زندگی را دنبال می‌کند.
 
او تصریح کرد: شهر یک موجود زنده است که از ابعاد مختلفی برخوردار است و در مقابل حوادث و اتفاقات رویکرد‌های مختلفی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد گفت: ساحات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، محیطی و کالبدی این موجود زنده در طول بستر زمان ممکن است به بیماری‌های خاص خود اعم از فرسودگی و بافت‌های ناکارآمد دچار شود؛ پیش‌تر شهرسازان به‌عنوان طبیبان شهر، تخریب و تملک و بازسازی مجدد را تجویز می‌کردند،  اما تجربه ثابت کرده که متأسفانه این رویکرد پاسخ‌های مناسبی نداشته است و این باعث توجه بیشتر به ارتقای شهرسازی یعنی پرداختن به قسمت‌های دیگر این بازسازی شده است.

مهدی نیا افزود: بازآفرینی شهری نیازمند همکاری شهروندان و هم‌افزایی سازمان‌ها و مجموعه‌های دخیل در محله هدف است, که  این فرایند با استفاده از ساختار‌های سازمانی و استفاده از ابزار‌ها و بازو‌های شهروندان از طریق گروه‌های تسهیلگر و همکاری دیگر سازمان‌ها منشا خیری برای درمان بیماری شهری مشهد است.
 
او تصریح کرد: به این منظور تجارب خوبی در جهان صورت گرفته است و کشور ما نیز در این خصوص در دهه قبل تجربیات خوبی را پشت سر گذاشته است.
 
انتهای پیام//م.پ 
 

بازآفرینی راه حل درمان بیماری های شهری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار