متخلف برداشت شن و ماسه رودخانه دیناچال رضوانشهر به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، اکبر میغی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رضوانشهر گفت: متخلفی که با استفاده از یک دستگاه تراکتور مبادرت به برداشت غیرمجاز شن و ماسه در رودخانه دیناچال این شهرستان می‌کرد، شناسایی و به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

او افزود: ماموران اجرایی این اداره با همکاری ماموران نیروی انتظامی پاسگاه پره سر، عامل برداشت شن و ماسه رودخانه دیناچال را دستگیر کردند و پس از تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضایی و پیگیری واحد حقوقی شهرستان در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری، این متخلف به استناد ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی-تعزیرات مصوب ۱۳۷۵ به تحمل یک سال حبس تعزیزی محکوم شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رضوانشهر گفت: بنا بر استدلال قانونی و به استناد ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی- تعزیرات هرگونه دخل و تصرف غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه از طریق برداشت غیر مجاز ممنوع بوده و متجاوز به مجازات یک ماه تا یک سال حبس محکوم می‌شود.

اکبر میغی تصریح کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی از قبیل قطع درختان جنگلی، شکار و صید پرندگان و برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه، موضوع را بلافاصله به اداره محیط زیست و یا مرکز فوریت‌های پلیس اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/م.ع

عامل برداشت شن و ماسه رودخانه دیناچال رضوانشهر به حبس محکوم شد

برچسب ها: محیط زیست ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.