مدیرکل امور اجتماعی و شوراهای استانداری اردبیل از فعالیت ۳۰۸ سازمان مردم‌نهاد دارای مجوز در مرکز و شهرستان‌های مختلف این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شفیع شفیعی، مدیرکل امور اجتماعی و شورا‌های استانداری اردبیل امروز در نشست با مسئولان تشکل‌های غیردولتی مردم نهاد خلخال با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد در هشت محور در اردبیل فعالیت دارند، گفت: امور فرهنگی، بهداشت و سلامت، اجتماعی، عمران و آبادانی، محیط‌زیست، منابع‌طبیعی، توسعه پایدار، امور بین‌الملل و تامین نیاز‌های محرومان از جمله محور‌های کاری تشکل‌های مردم نهاد در این استان است.

او افزود: این تشکل‌ها شامل پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات، انجمن‌های اسلامی مساجد، کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد، جمعیت هلال احمر، کانون فرهنگی تبلیغی تبلیغات اسلامی و مراکز نیکوکاری می‌باشند.

مدیرکل امور اجتماعی و شورا‌های استانداری اردبیل گفت: ۱۱۹ سمن به صورت استانی و یا فعالیت در مرکز استان و ۱۰۹ سمن به صورت شهرستانی در شهرستان‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

شفیعی همچنین تصریح کرد: ۲۴ مورد از این سمن‌ها از وزارت کشور، ۹۸ مورد از استانداری، ۸۲ مورد از ورزش و جوانان، ۶۳ مورد از بهزیستی، ۳۲ مورد از نیروی انتظامی و ۹ مورد از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پروانه فعالیت اخذ کرده‌اند.

او با بیان اینکه فعالیت این تشکل‌ها غیرسیاسی، غیرانتفاعی و داوطلبانه می‌باشد، گفت: در سال‌های اخیر دولت برای تقویت این سمن‌ها کمک‌های مالی بسیار اندکی اختصاص داده است.

مدیرکل امور اجتماعی و شورا‌های استانداری اردبیل با اشاره به محدود شدن اعتبارات دولتی برای اجرای همایش‌ها و یا جشنواره‌های فرهنگی و اجتماعی افزود: ماهیت فعالیت سمن‌ها غیرانتفاعی و بدون کمک‌های دولتی است، ولی در صورت اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی از جمله اجرای همایش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، دوره‌های آموزش خانواده و برنامه‌های مشابه بر اساس اساسنامه سمن و موضوعات اولویت‌دار اجتماعی کمک‌هایی از سوی دولت به این سازمان‌ها ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ع

فعالیت ۱۰۹ سمن به صورت شهرستانی در شهرستان‌های مختلف اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.