وزیر دفاع برزیل می‌گوید آمریکایی‌ها تنها یکبار پیشنهاد کمک برای مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌های آمازون را مطرح کرده‌اند.

مقام برزیلی: ترامپ تنها یکبار درباره آتش‌سوزی جنگل آمازون تماس گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر دفاع برزیل اعلام کرد به جز تماس تلفنی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل برای ارائه پیشنهاد کمک آمریکا برای مقابله با آتش‌سوزی گسترده جنگل‌های آمازون، ارتباط دیگری با آمریکا در این زمینه برقرار نشده است.

دولت بولسونارو این روزها به‌دلیل عملیات ناموفق اطفای حریق در جنگل‌های آمازون با انتقاد‌های گسترده بین‌المللی مواجه شده است.

از سوی دیگر، مقامات برزیل امروز اعلام کردند صد‌ها آتش سوزی جدید در جنگل‌های این کشور شروع شده است.

همچنین، به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، وزرای محیط زیست و دفاع برزیل روز شنبه ۲ شهریور اعلام کردند که ارتش به دنبال اعلام نگرانی جامعه بین الملل و تظاهرات مردم برزیل علیه رئیس جمهور این کشور، عملیات اطفاء حریق جنگل‌های آمازون را آغاز کرده است.

بولسونارو روز جمعه ۱ شهریور به ارتش برزیل اجازه داد تا در عملیات خاموش کردن آتش سوزی جنگل‌های آمازون شرکت داشته باشد. رئیس جمهور برزیل گفت متعهد به محافظت از منطقه آمازون است.

رئیس جمهور برزیل پیش از این، حمایت از جنگل‌های انبوه (آمازون) را مانعی برای توسعه اقتصادی برزیل توصیف کرده بود، اما منتقدان در پاسخ او گفتند که آمازون مقادیر زیادی از گاز‌های گلخانه‌ای را جذب می‌کند و برای مهار تغییرات آب و هوایی بسیار مهم است. بسیاری از آتش سوزی‌ها توسط مردم در زمین‌های زراعی که قبلاً جزو مناطق جنگلی بوده اند انجام گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار