دو قطعه بوتیمار و یک قطعه جغد شاخدار آسیب دیده در چهارمحال و بختیاری پس از درمان به دامان طبیعت بازگشتند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیر کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: دو قطعه بوتیمار و یک قطعه جغد شاخدار بالغ توسط دوستداران محیط زیست در شهرستان‌های بروجن و شهرکرد به مأموران حفاظت محیط زیست جهت مداوا تحویل داده شد.

او افزود: بوتیمار‌ها توسط کارشناس اداره دامپزشکی شهرستان بروجن تحت درمان قرار گرفتند و پس از درمان و حصول اطمینان از کسب سلامت دوباره آن ها، با حضور کارشناسان محیط زیست، در تالاب گندمان رهاسازی شدند.

احمدی اضافه کرد: در اقدامی دیگر یک قطعه جغد شاخدار بالغ که از ناحیه سر دچار آسیب شده بود و با ضعف شدید و عدم هوشیاری همراه بود، به حفاظت محیط زیست استان تحویل داده شد.

او ادامه داد: این گونه پرنده مصدوم، توسط متخصص دامپزشک در کلینیک دامپزشکی دانشگاه آزاد شهرکرد درمان شد و سپس در یک زیستگاه جنگلی مناسب رهاسازی گردید.

تالاب بین المللی گندمان به عنوان یکی از ۱۰ تالاب برتر پرنده نگری ایران و با ۹۸۰ هکتار وسعت و ۲ هزار و ۲۱۹ متر ارتفاع از سطح دریا، در نزدیکی تالاب بین المللی چغاخور و جنوب غربی شهر گندمان شهرستان بروجن، و در فاصله ۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ف

تیمار سه قطعه پرنده مهاجر در چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار