مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت:برای نخستین سال تحصیلی طرح تفکر کارآفرین مدارس کشور اجرا می‌شود.

اجرای طرح تفکر کارآفرین در مدارس کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت:این طرح با هدف روحیه خلاقیت کارآفرینی ومهارت آموزی از مهرماه امسال اجرا می‌شود.

محمد حسین قایدی‌ها در نشست مدیران کل۶استان کشور به میزبانی یاسوج گفت:دراین طرح معلم از کلاس با تحلیل محتوای هر درس جنبه کارآفرینی آن را برای دانش آموزان تبیین تا تفکر مهارت آموزی نهادینه شود.

وی افزود:این طرح برای دوره‌های ابتدایی_متوسطه اول و دوم اجرا ودانش آموزان در پایان تحصیلات جذب بازار کار می‌شوند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش از ادامه طرح توزیع متوازن رشته‌های تحصیلی خبرداد وگفت:این کار با هدایت تحصیلی وبا تاکید بر گرایش دانش آموزان به تحصیل در هنرستان‌های کارودانش وقتی و حرفه‌ای انجام می‌شود. 

مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: این نشست با حضور مدیران کل استان‌های اصفهان_بوشهر _چهارمحال و بختیاری _فارس_خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد با هدف برنامه ریزی برای هدایت تحصیلی برگزار شد

هادی زارع پور افزود : براساس مصوبه اعضای استان‌های قطب۳کشور سازماندهی نیروی انسانی تابع شرایط ونیاز‌های بومی هر استان تدوین می‌شود.

وی با اشاره به مهارت آموزی با اولویت رشته‌های نرم افزاری در مدارس از سال تحصیلی جدیدبیان کرد :تاپایان برنامه ششم توسعه ۵۰درصد دانش آموزان به برنامه‌های کارودانش وفنی حرفه‌ای هدایت می‌شوند

در این نشست مدیران آموزش و پرورش شرکت کننده در۳موضوع نیروی انسانی _ولایت تحصیلی و توزیع متوازن رشته‌های تحصیلی برنامه‌های استانی و راهکار‌ها را اعلام کردند.

 انتهای پیام/غ

مهارت آموزی در مدارس انجام می گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.