معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد رضا زمردیان معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با اشاره به اینکه فراخوان بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان از ۲۱ تیر ماه امسال آغاز و در بخش‌های مختلف و متنوعی برگزار شد تا قصه گویان حرفه‌ای و عموم مردم بتوانند در این جشنواره شرکت کنند، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج قصه گویی، احیای شب یلدا به عنوان شب قصه گویی است.

زمردیان تصریح کرد: جشنواره قصه گویی تدارک دیده شده برای مشارکت عموم مردم در بخش ۹۰ ثانیه بوده، که به نام قصه‌های زندگی من معروف است و هر شهروند ایرانی می‌تواند بخشی از زندگی خود را که احساس کند به عنوان پند و اندرز، شادی آفرین یا تلخ باشد و قایبلیت روایت را دارد برای دیگران در یک فیلم ۹۰ ثانیه‌ای روایت کند و به آدرس kanoon festival.ir آثار خود را ارسال و در این سایت ثبت نام کنند.

او، ادامه داد: در این حوزه‌ها بخش‌های متنوعی داریم از جمله زندگی خبرنگاران که همیشه روایتگر قصه‌های دیگران بوده و این بار قرار است که خبرنگار زندگی خود را روایت کند که این کار با مشارکت باشگاه خبرنگاران جوان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور افزود: در بخش‌های دیگر نیز قصه‌های شهر من تهران با مشارکت شهرداری تهران برپا می‌شود و شهروندان می‌توانند خاطرات خود را از محله‌های تهران، افراد خوب و ویژگی‌های شهر تهران را روایت کنند.

زمردیان با اشاره به اینکه بخشی از برگزاری جشنواره نیز بر عهده کانون زبان ایران از برترین و قدیمی‌ترین موسسه زبان آموزان در کشور است، افزود: شرکت کنندگان می‌توانند روایتی از ویژگی‌های فرهنگی ایران زمین، شهداء، قهرمانان و اسطور‌ها را به زبان‌های مختلف آلمانی، روسی، عربی، انگلیسی، اسپانیایی و فرانسه ترجمه و در سایت جشنواره بارگذاری کنند.

او، اضافه کرد: مهلت ارسال آثار در بخش قصه گویی حرفه‌ای جشنواره تا ۱۷ شهریور ماه و در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای تا ۱۰ مهرماه امسال است و در حال حاضر ۷ هزار نقفر در سایت جشنواره ثبت نام و آثار خود را ارسال کرده اند که اختتامیه جشنواره نیز در شب یلدا برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور تاکید کرد: آثار ارسالی به این جشنواره در سطح استانی، منطقه‌ای و ملی داوری می‌شود و افراد حائز رتبه بتر می‌توانند به مراحل بعدی راه یابند.

زمردیان بیان کرد: قصه گویی از ابزار‌هایی است که می‌تواند ارتباط بین نسلی را برقرار کند و مسائل فرهنگی را از نسل قبل به نسل بعد منتقل کند.

انتهای پیام/ت

معاون فرهنگی کشور در جمع کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار