وزیر کشور گفت: اعتماد،بزرگترین و بالاترین سرمایه اجتماعی دولت‌ها و حاکمیت است و ایجا و تقویت پیوند بین دولت و ملت بر مقبولیت و مشروعیت دولت‌ها می‌افزاید.

مهمترین عنصر مقاومت در کشور مردم هستند که  با وجود همه تحریم ها پای انقلاب خود ایستاده اندبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، وزیر کشور در جشنواره شهید رجایی گفت: تا قبل از انقلاب به معنایی واقعی کلمه دولتی که مشروعت و مقبولیت داشته باشد و مورد حمایت مردم باشد نبود.
 
او افزود: در قدیم مردم به صورت رسمی و به اقتضای احتیاجات با دولت ها ارتباط داشتند، ولی هیچ وقت دولت را از خودشان نمی‌دانستند و این موضوع موجب شکاف بین دولت و ملت بود.

رحمانی فضلی تصریح کرد:قبل از انقلاب انتخابات فرمایشی بود و افرادی که حاکمیتی بودند تعیین می‌شدند، ولی پس از انقلاب یک از مهمترین کار‌های امام راحل مشروعیت بخشیدن به هیات حاکمه کشور بود که این خود حاصل ارتباط دوسویه ملت و دولت بود.

وزیر کشور گفت: که اگر در کشوری هیات حاکمه مشروعیت نداشته باشد به یقین دولت‌ها موفق نخواهند بود و رابطه ملت و دولت مبتنی بر بی اعتمادی خواهد بود.
 
  او با بیان لینکه با تحقق انقلاب اسلامی  امام راحل مشروعیت نطام  را هم از نظر دینی و هم از منظر اجتماعی محقق ساختاضافه کرد: اگر انقلاب از سال ۵۷ تا امروز با مقاومت در برابر همه هجمه‌ها توانسته خود را حفظ کند و نشاط و توسعه برای کشور به وجود بیاورد  این حاصل اعتماد متقابل بین ملت و دولت است.
 
رحمانی فضلی ادامه داد: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی مشروعت و مقبولیت بخشیدن به نهادهای حکومتی است که امروز نظام رسانه ای غرب در تلاش است با تعمیم بخشی اشکالات فردی کل نهادها را زیر سوال ببرد .
 
رحمانی فضلی افزود: اگر به امید و اعتماد مردم خدشه وارد شود  هر اشکالی در چارچوب نهادهای حاکمیتی اتفاق بیافتد مردم با سوءظن به آن نگاه می کنند.
 
وزیر کشور تقویت نهاد‌های حاکمیتی را وظیفه همگانی دانست و افزود: وقتی که نهاد‌های حاکمیتی مانند سپاه پاسداران و قوه قضاییه با اقتدار عمل می‌کنند مردم به نظام اسلامی امید وارتر می‌شوند.
 
وزیر کشور  تصریح کرد: باید بدانیم که افراد و مسئولیت ها گذرا هستند اما نظام و حاکمیت پا برجا خواهد ماند چراکه مردم پای این حکومت مبارزه کرده اند و شهید داده  اند.
 
او سرمایه اجتماعی را بالاترین  سرمایه حاکمیت و دولت برشمرد .
 
رحمانی فضلی هدف از برگزاری آیین هایی چون جشنواره  شهید رجایی را تقویت پیوند دولت و ملت و افزایش رضایت مندی مردم  از دستگاه های اجرایی دانست.
 
او بر فشارهای سیاسی و اعمال تحریم های بی سابقه دشمنان علیه ایران اشاره کرد و گفت: در طول یک سال گذشته تحریم های شدیدی علیه ملت ایران اجرا شده که بی سابقه و ظالمانه بوده  است.
 
وزیر کشور  با بیان اینکه  با تجربیاتی که داشته ایم تحریم های ظالمانه دشمنان آسیب جدی به کشور وارد نکرده  افزود: مهمترین عنصر مقاومت در کشور مردم هستند که  با وجود همه تحریم ها پای انقلاب خود ایستاده اند.
 
او ادامه داد: امروز دنیا در یک مسابقه پر سرعت تغییر و تحول در حوزه تمدنی است و ما چه بخواهیم و چه نخواهیم در مدار رقابت با آنها قرار داریم چون مدعی هستیم حکومت اسلامی حکومت منحصر به فرد برای پاسخگویی به مطالبات مردم است، و تحقق ماندن در این رقابت مستلزم فکر ،کار ،تلاش و برنامه ریزی است.
 
در پایان این مراسم از دستگاه های برتر  استان  تجلیل شد.
 
انتهای پیام/ن

صحبت های وزیر کشور در زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.