قائم مقام دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران گفت: استان در کمپین کنترل فشار خون که اخیرا به اجرا در آمد در سطح کشور توانست تراز‌های اول را در شناسایی بیمارانی که از بیماری خود مطلع نبودند کسب کند.

حسین رنجبران قائم مقام دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران در حاشیه دیدار عمومی با مردم رامسر در گفت و گو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،با بیان اینکه شناسایی و درمان بیمارانی که از بیماری خود مطلع نیستند را یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح کنترل فشارخون دانست گفت: ۷ هزار و ۸۰۰ نیروی بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران سلامتی این افراد شناسایی شده را رصد میکنند و اقدامات پیشگیرانه، تغییر سبک زندگی با آموزش‌های بهینه، افزایش سواد سلامت، استفاده مناسب از دارو‌ها در دستور کار این بیماران قرار دارد.

او افزود: رامسر شهری توریستی و با جایگاه بین المللی است که مردم از سراسر دنیا به این شهرستان سفر میکنند، ولی خوشبختانه در بحث بیماری‌های واگیر به خوبی کنترل در این شهرستان صورت گرفته است.

رنجبران با بیان اینکه بر بیماری‌های واگیر مسلط شده ایم گفت: مجموعه بهداشت تلاش خود را برای جلوگیری، کنترل و درمان بیماری‌های غیرواگیر مضاعف کرده است تا بتواند رتبه‌های نامناسب این بخش را ارتقا و بهبود بخشد.

قائم مقام دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران با بیان اینکه در این شهرستان ۸ مرکز جامع سلامت فعال است گفت: در تمام مناطق پیش بینی شده روستایی رامسر خانه بهداشت ساخته شد که تنها یک روستا باقیمانده که به قید فوریت احداث آن تکمیل خواهد شد.

او در بخش دیگر این‌گفتگو به کاهش تصادفات در غرب مازندران اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه غرب مازندران منطقه‌ای مسافرخیز است، اما نسبت به دیگر مناطق استان و حتی کشور آمار کمتری در تصادفات وجود دارد که البته این آمار نیز باید با همکاری همه دستگاه‌های متولی بیش از گذشته کاهش یابد.

قائم مقام دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران همچنین معدوم سازی سگ‌ها را کاری غیراخلاقی دانست و با بیان اینکه حق نداریم جان جانداری را سلب کنیم گفت: به جد پیگیر هستیم تا مکان‌هایی را بصورت منطقه‌ای در سطح استان مازندران مشخص و سگ‌ها را عقیم سازی و نگهداری نماییم که خوشبختانه استانداری اقداماتی را درحال برنامه ریزی است.

رنجبران افزود: آمار گاز گرفتگی سگ‌ها به دلیل جلوگیری از معدوم سازی رو به افزایش است، اما میتوان با عقیم سازی از افزایش آن‌ها جلوگیری و امنیت مردم را افزایش داد.
انتهای پیام/س
 

رتبه برتر رامسر در کنترل فشار خون در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار