ابتلای ۴۰ هزار بیمار با فشار خون بالا در بابل

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در سنجش فشار خون بیش از ۲۵۵ هزار بابلی، ۳۰ هزار نفر مبتلا به فشار خون بالا بودند.

مصطفی جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با خبرنگار گفت: استقبال خوب همشهریان سبب شد بیش از ۸۷ درصد افراد گروه هدف شهرستان بابل در بسیج ملی کنترل فشار خون مورد سنجش قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۵۵ هزار نفر در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون شرکت کردند، افزود: جمعیت بالای ۳۰ شهرستان بابل حدود ٣٠٠ هزار نفر می‌باشد و هدف برنامه بسیج ملی فشار خون در بابل، اندازه‌گیری ۵٠ درصد از افراد بالای ٣٠ سال بوده است و در واقع زودتر از پایان طرح موفق شدیم به هدف گذاری وزارت بهداشت در این پویش دست یابیم و این نتیجه همدلی همه سازمان ها، نهاد‌های اجرایی و مردم در این طرح است.

جوانیان گفت: از آغاز بسیج ملی کنترل فشار خون کارگروه اطلاع رسانی در دانشگاه علوم پزشکی بابل تشکیل و اقداماتی از قبیل ساخت تیزر و پخش از شبکه مازندران، تلویزیون شهری و فضای مجازی، ساخت کلیپ‌های کوتاه از مسئولان، نصب بنر در نقاط مختلف شهری استندها، بیلبوردها، بدنه اتوبوس، مراکز جامع خدمات سلامت، بیمارستان ها، برگزاری کنفرانس خبری و انجام مصاحبه‌های مختلف در جهت آگاه سازی همشهریان ارائه کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه بیمارستان‌های خصوصی و دولتی، درمانگاه‌ها، مراکز بهداشتی و پایگاه‌های موقت در سطح شهر در بازه زمانی ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر به صورت رایگان کنترل فشار خون را انجام می‌دهند، گفت: در این طرح علاوه بر اینکه فشار خون افراد ثبت می‌شود، اطلاعات لازم را در راستای تغذیه سالم و پیشگیری از بیماری‌ها نیز به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حدود چهل هزار بیمار با فشار خون بالا در بابل است، افزود: در طرح بسیج ملی فشار خون حدود ١١هزار نفر بیمار فشار خون جدید شناسایی و پس از ارائه مشاوره‌های لازم برای انجام غربالگری تکمیلی به مراکز درمانی، پزشکان خانواده ارجاع شدند.
انتهای پیام/ س
 

اجرای طرح سنجش فشارخون در شهرستان بابل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار