دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان:۷۰ درصد خانواده ها، آگاهی و شناخت مناسبی از مواد مخدر، آثار و پیامد‌های مخرب آن ندارند.

آگاه نبودن ۷۰ درصد خانوادها از پیامد‌های اعتیاد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ۷۰ درصد خانواده ها، آگاهی و شناخت مناسبی از مواد مخدر، آثار و پیامد‌های مخرب آن ندارند.

رضایی افزود: استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت موجود برای مقابله بهتر با معضل اعتیاد در استان، برگزاری همایش‌های مختلف با محوریت تشکل‌های مردم نهاد و مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان باید به صورت مطلوب برنامه ریزی و اجرا شود.

ناصر رضایی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه خانواده‌ها، محلات و خوابگاه‌های دانشجویی، همایش بهبودیافتگان، برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت، راه اندازی چادر‌های سلامت در نقاط پرتردد، برگزاری نمایشگاه‌های عکس، کاریکاتور و نقاشی با موضوع اعتیاد، تئاتر خیابانی و همایش ارتقاء امنیت اجتماعی از مهمترین برنامه‌هایی است که در راستای مبارزه با مصرف، خرید و فروش مواد مخدر اجرا می‌شود.

فرماندار شهرستان چرام هم گفت: برپایی نمایشگاه دائم و سیار پیشگیری از اعتیاد، تجلیل از دستگاه‌های فرهنگی فعال در امر مبارزه با موادمخدر و خانواده‌های معظم شهدای این حوزه، اجرای مسابقه‌های فرهنگی و ورزشی و اجرای همایش مشترک با همکاری آموزش و پرورش با هدف ارایه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد، اجرای تئاتر خیابانی با موضوع اعتیاد، بازدید از مراکز درمان و نگهداری معتادان، پذیرش رایگان معتادان در مراکز درمانی و نگهداری معتادان، از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این شهرستان است.

هادی فتاحی اصل  با بیان اینکه بهره گیری از ظرفیت‌های سمن‌ها و تشکل‌های مردمی محور فعالیت ستاد مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان است افزود: مجموعه اقدامات و فعالیت‌های این ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان چرام، در پنج حوزه درمان، حمایت‌های اجتماعی، مقابله با عرضه، فرهنگ سازی و پیشگیری، توسعه سازمان‌های مردم نهاد و حوزه حقوقی است.

او از همه دستگاه‌های اجرایی خواست با رویه یکسان و هماهنگ در پیشگیری از شیوع اعتیاد وظایف خود را انجام دهند.

گفتنی است جمهوری اسلامی ایران با تقدیم سه هزار و ۷۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در جهان است.

انتهای پیام/پ

 پیامد های اعتیاد

 

برچسب ها: خانواده ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.