به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی سرداران شهید شهرستان شفت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محب علی رنج ور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: به مناسبت گرامیداشت چهارمین روز از هفته دولت، عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی سرداران شهید شهرستان شفت با حضور معاون امور عمرانی استانداری گیلان آغاز شد.

او، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۲ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان شفت از نعمت آب آشامیدنی برخوردارند، افزود: در قالب مجتمع آبرسانی سرداران شهید شفت به ۲۳ روستای فاقد آب آشامیدنی این شهرستان آبرسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان، با اینکه در مجموع جمعیتی افزون بر ۳۰ هزار نفر در ۵۴ روستای شهرستان‌های شفت، فومن و رشت تحت پوشش این مجتمع آبرسانی قرار خواهند گرفت، افزود: برای تحقق این امر ۱۰ حلقه چاه، ۲ باب مخزن، ایستگاه پمپاژ، اتاقک کلرزنی، ساختمان دیزل ژنراتور و ۶۵۰ کیلومتر لوله گذاری اجرا می‌شود.

رنج ور، شاخص بهره مندی روستا‌های شهرستان شفت از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی را ۷۱.۰۵ درصد اعلام و ابراز امیدواری کرد، با بهره برداری از مجتمع آبرسانی سرداران شهید شفت، این شاخص افزایش یابد.

او، با اشاره به افتتاح طرح آبرسانی به ۲ روستای صیقلان و سالک معلم، اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: بیش از یک هزار نفر از مزایای این طرح بهره‌مند شدند.

محمد رضا محسنی، فرماندار شفت نیز در سخنانی با تقدیر از عملکرد شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در خصوص آبرسانی به روستا‌های این شهرستان، گفت: از سال ۹۴ تاکنون شاهد رشد چشمگیری در حوزه آب آشامیدنی روستایی شهرستان شفت بوده ایم.

او افزود: در سال ۹۴ شاخص بهره مندی این شهرستان از آب آشامیدنی سالم ۶۴ درصد بود که تا هفته دولت امسال به ۷۱.۰۵ درصد رسیده است.

علی اکبر اوسط مقدم، معاون امور عمرانی استانداری گیلان هم با اشاره به افتتاح ۱۰۲۶ طرح عمرانی و تولیدی در استان به مناسبت هفته دولت؛ اعتبار هزینه شده برای این طرح‌ها را هزارو ۵۳۶ میلیارد تومان اعلام کرد.

او، با اشاره به مشکلاتی که در آبرسانی به روستا‌های گیلان وجود دارد، خواستار توجه ویژه به رفع تنش آبی روستا‌های استان شد.

معاون امور عمرانی استانداری گیلان، با تاکید بر اطلاع رسانی مناسب رسانه‌ها از خدمات دولت، تصریح کرد: رسانه‌ها با نقد سازنده و همگام و همدل با دولت برای رفع کاستی‌ها و مشکلات تلاش کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

اجرای عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی سرداران شهید شهرستان شفت

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.