نماینده مردم ماکو شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت:‌مردم در نقاط مرزی ماکو دچار مشکل معیشتی هستند و برای رفع مشکلات آنان باید چاره و تدبیری ویژه اندیشید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،عین اله شریف پور نماینده مردم ماکو شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی در نشست وزیر اقتصاد و دارایی با مدیران منطقه آزاد ماکو افزود: بیکاری و نبود بستر مناسب برای اشتغال در مناطق مرزنشین موجب رشد فزاینده تعداد کولبران شده است.

نماینده مردم ماکو شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی از وزیر اقتصاد و دارایی خواست تا با حمایت از مرزنشینان در راستای کاهش فشار مضاعف نقش ایفا کند.

شریف پور افزایش عوارض خروج از کشور را مقوله مهم در کاهش سطح درآمد مرزنشینان یاد کرد و افزود: نتیجه این اقدام در مرز‌ها و مخصوصا در منطقه آزاد ماکو به تعطیلی یا نیمه تعطیلی کشاندن بازارچه‌های مرزی است که در وهله اول اشتغال مردم را مورد ضربه قرار داده است.
 
فرماندار شهرستان ماکو نیز در این نشست خواستار رفع مشکلات موجود در مرز بازرگان شد و گفت: گمرک برای تامین امنیت در داخل گمرک و کنترل قاچاق سوخت تصمیمات جدی‌تر اتخاذ کند.
 
حسین عباسی تصریح کرد:‌بی نظمی و برخی سو استفاده سودجویان در گمرک مشکلاتی برای رانندگان ایجاد کرده که نیاز به رسیدگی بیش از پیش است.
 
انتهای پیام/م
 

لزوم حل مشکلات مرزنشینان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.