معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توان‌بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: باید شرایط دسترسی آسان به امکانات تحصیلی را برای همه دانش‌آموزان به ویژه دانش آموزان استثنایی فراهم کنیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  محسن غفوریان در آیین افتتاح مدرسه استثنایی خیرساز حضرت زینب (س) شهر دیر بیان کرد: رسالت اصلی ما این است که دانش‌آموزان بتوانند در نزدیک‌ترین مدرسه به محل زندگی خود تحصیل کنند که البته تا میزان استاندارد فاصله داریم.

او با اشاره به اینکه باید شرایط ویژه‌ای برای دانش آموزان استثنایی فراهم کرد، افزود: فضای راحت تحصیلی تنها در مبلمان خلاصه نمی‌شود بلکه به طور مثال باید نقاط حادثه‌خیز مدرسه‌ها را برطرف کنیم تا این قشر خاص دغدغه کمتری داشته باشند.

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توان‌بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور عنوان کرد: اعتبارات این سازمان از ۲۲ میلیارد تومان در سال ۹۲ به ۱۶۸ میلیارد تومان در امسال رسیده است که نشان می‌دهد دولت نگاه منعطفی به این حوزه دارد.

غفوریان با بیان اینکه نیمی از دانش‌آموزان زیر پوشش ما در مدرسه‌های عادی تحصیل می‌کنند، ادامه داد: یکی از شاخص‌هایی که در نظام تعلیم و تربیت به دنبال آن هستیم، ارائه خدمات جامع به دانش‌آموزان است و تأمین امکانات سخت‌افزاری، توان‌بخشی، کتاب درسی و تربیت معلمان از جمله مواردی است که مورد توجه قرار داده‌ایم.

او گفت: پارسال ۳۵۰ نفر از دانش‌آموزان استثنایی کشور در کنکور پذیرفته شدند که ۱۵ نفر از آن‌ها رتبه‌های تک رقمی داشتند و یک نفر نیز قبولی پزشکی داشتیم.

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توان‌بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی تأکید کرد: نگاه ما به دانش‌آموزان استثنایی ترحمی نیست، بلکه حمایتی است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: به جرأت می‌گویم اکنون هیچ دانش‌آموز استثنایی در استان نداریم که تشکیل پرونده داده باشد و هزینه‌های درمانی، دارویی مستمر و یا جراحی آن‌ها را پرداخت نکرده باشیم.

غلامحسین حسینی افزود: سالانه ۴۰۰ میلیون تومان هزینه رفت و آمد دانش آموزان استثنایی پرداخت می‌شود تا بخشی از این مشکل و دغدغه اصلی خانواده‌ها برطرف شده باشد.

مدرسه استثنایی حضرت زینب (س) بندر دیر با زیربنای ۴۸۰ متر مربع به همت خیر مدرسه ساز حاج کامل مومنی با اعتبار هشت میلیارد ریال ساخته و تجهیز شده است.

انتهای پیام/ک

مدرسه استثنایی در دیر افتتاح شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.