اولین بانک شیر غرب کشور روز سه شنبه در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه به بهره برداری رسید.

بانک شیر کرمانشاه بهره برداری شدبه گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بابایی رئیس بانک شیر مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) با بیان اینکه امکانات و تجهیزات مورد نیاز بانک شیر در این مجتمع بیمارستانی فراهم شده است،گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پنجمین دانشگاهی در کشور است که صاحب بانک شیر می شود.

او ادامه داد: در بانک شیرمادر، مانند بانک خون، مادرانی که شیر زیادی دارند تا زمانی که به نوزاد خود شیر می دهند می‌توانند مازاد شیر خود را اهدا کنند.

 بابائی افزود: بعد از حصول اطمینان از سلامتی عمومی مادر دهنده شیر و برخورداری او از شیر مازاد، یک آزمایش خون هم از وی گرفته می‌شود تا سلامتش در خصوص بیماری‌های پنج گانه هپاتیت B و C و HIV (ایدز)، سیفلیس و HTLV بررسی شود و مادرانی که نتیجه این آزمایش بر سلامت آن‌ها گواهی بدهد، می‌توانند اهداکننده شیر به بانک شیر مادر باشند.

به گفته این مسئول شیر اهدا شده ابتدا از لحاظ عفونت و میزان چربی و قند آن و احتمال وجود آب بررسی می‌شود و در نهایت پاستوریزه می گردد و بعد از انجام مرحله پاستوریزاسیون، یک نمونه از این شیر به آزمایشگاه ارسال می‌شود تا تأییدیه نهایی آن صادر شود.

او اضافه کرد: شیرهای تأییدشده، وارد یخچال فریزر با دمای ۲۰- ‌درجه می‌شود، تاریخ روز روی آن درج می‌شود و سپس به بخش NICU یا بخش نوزادان و سایر نوزادان محروم از شیر مادر اهدا می‌شود.

انتهای  پیام/ز


افتتاح بانک شیر کرمانشاه

برچسب ها: درمان ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.