رهبر اقلیت سنای آمریکا از اختصاص بودجه حوادث طبیعی برای سیاست‌های ضدمهاجرتی رئیس‌جمهور این کشور انتقاد کرد و آن را نوعی بازگشت به عقب دانست.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا [هیل]، چاک شومر، رهبر اقلیت سنای آمریکا، روز گذشته [سه شنبه] دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور را به دلیل خالی کردن بودجه آژانس فدرال مدیریت اضطرار و حوادث غیر مترقبه برای اجرای سیاست‌های مهاجرتی و مقابله با ورود مهاجران را هدف انتقادات قرار داد.

او در بیانیه‌ای اعلام کرد: «برنامه دولت ترامپ برای خارج کردن بودجه از آژانس فدرال مدیریت اضطرار و حوادث غیر مترقبه آمریکا برای جدا و زندانی کردن خانواده‌های مهاجر نه تنها اقدامی بی رحمانه است، بلکه نوعی بازگشت به عقب محسوب می‌شود.»

وی ادامه داد: خرج کردن این بودجه که برای ما بسیار حیاتی است، باعث تضعیف آمادگی در برابر بحران و حوادث طبیعی است. دولت ترامپ با این اقدام آمریکایی‌ها را در برابر بلایای طبیعی تضعیف می‌کند. کنگره این بودجه را برای حفظ اولویت‌های مردم آمریکا اختصاص داده است و من به شدت با هر اقدامی که باعث تضعیف اقتدار قانون اساسی آمریکا شود، مخالفم.

وزارت امنیت ملی آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که برای گسترش ظرفیت بازداشت و جدا کردن مهاجران به بودجه بیشتری بالغ بر ۲۷۱ میلیون دلار نیاز است. گفته می‌شود بخشی از بودجه آژانس فدرال مدیریت اضطرار و حوادث غیر مترقبه به گمرک و حفاظت مرزی، گارد ساحلی و امنیت حمل و نقل اختصاص می‌یابد.

دولت ترامپ در حالی تصمیم به استفاده از بودجه آژانس فدرال مدیریت اضطرار و حوادث غیر مترقبه کرده است که توفان حاره‌ای «دوریان» در حال نزدیک شدن به پورتوریکو در آمریکای مرکزی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار